Jeszcze w tym roku mają zostać zamontowane specjalne czytniki do płatności kartą kredytową lub PayPass, co znacznie uprości procedurę wypożyczeń. Bezpłatne przejazdy rowerami będą mieli posiadacze Krakowskiej Karty Miejskiej.
- Wdrożenie systemu będzie nas kosztować tylko 50 tys. zł - zaznacza Michał Pyclik z ZIKiT. To jedna dziesiąta kosztów, które muszą ponosić władze Warszawy. Nasze rozwiązanie pozwoli też na całkowitą samodzielność w rozwijaniu wypożyczalni w przyszłości. Nie będzie nam potrzebna do tego firma zewnętrzna - twierdzi Pyclik.
Przypomnijmy: firma RoweRes kilka tygodni temu zrezygnowała z bycia operatorem rowerów miejskich w Krakowie. ZIKiT zapewnia, że nie zagraża to jednak krakowskiej wypożyczalni. Mieszkańcy będą mieć na razie do dyspozycji sto rowerów.
Jeszcze w tym roku urzędnicy planują wielkie zmiany w organizacji ruchu wewnątrz II obwodnicy. Choć cykliści twierdzą, że zmiany są potrzebne, to niektóre propozycje budzą kontrowersje. - Zakaz jazdy rowerem po Plantach wydłużyłby drogę i pogorszył konkurencyjność roweru jako środka transportu - twierdzi Jakub Stępak ze Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów. Sprzeciw budzi też planowane zamknięcie ul. Grodzkiej dla jednośladów.
W tym roku na inwestycje rowerowe w budżecie Krakowa zarezerwowano ok. dwa mln zł. Za tę kwotę ma powstać m.in. ścieżka przy ul. Bora-Komorowskiego i al. Andersa. W planach są także ciągi rowerowe m.in. przy ul. Nowohuckiej, Królewskiej i al. Pokoju. Miasto zamierza też zwiększyć liczbę parkingów dla rowerów.