https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wyskakujące szyny znów paraliżują Kraków. Podróżni ponownie przeżywają koszmar

Arkadiusz Maciejowski
Szyny na ul. Kościuszki wybrzuszają się regularnie od wielu lat. A urzędnicy miejscy składają tylko kolejne obietnice dotyczące generalnej modernizacji tego torowiska
Szyny na ul. Kościuszki wybrzuszają się regularnie od wielu lat. A urzędnicy miejscy składają tylko kolejne obietnice dotyczące generalnej modernizacji tego torowiska Michal Gaciarz / Polska Press
Przez fatalny stan torowisk po raz kolejny paraliżowany jest ruch w Krakowie. Po godzinie 14 znów wybrzuszyła się szyna na ul. Kościuszki. Kilkadziesiąt minut wcześniej doszło do awarii torów na ul. Starowiślnej. Na obu ulicach władze Krakowa od wielu lat zapowiadają wielkie inwestycje, ale wciąż kończy się tylko na zapowiedziach. A cierpią na tym pasażerowie.

FLESZ - 30 stopniowe upały już w maju

Przed godziną 14 krakowskie MPK informowało o awarii torowiska na ul. Starowiślnej - przy przystanku Miodowa w kierunku ul. Dietla. Linie 3,19,24 kierowane były przez ul. Krakowską. Uruchomiono komunikację zastępcza autobusową.

Kilkadziesiąt minut później pojawiła się natomiast informacja o kolejnym w ostatnich dniach wybrzuszeniu torowiska na ul. Kościuszki.

Awarie i wybrzuszenia są skutkiem fatalnego stanu torowisk.

Np. na wspomnianej ulicy Kościuszki szyny wybrzuszają się regularnie od wielu lat. A - jak wielokrotnie informowaliśmy - krakowscy urzędnicy (obecnie z Zarządu Dróg Miasta Krakowa, wcześniej słynny ZIKiT), nie potrafią rozwiązać tego problemu, przez który regularnie cierpią pasażerowie komunikacji miejskiej. I przedstawiają tylko kolejne tłumaczenia, dlaczego nie udało się im przeprowadzić kompleksowej wymiany torowiska - m.in. takie: "mieliśmy przygotowany projekt przebudowy ulicy Kościuszki i zwróciliśmy się o odstępstwa od norm dotyczących wielkości łuków szyn tramwajowych. W odpowiedzi Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że skoro to jest droga wojewódzka, to projekt przebudowy wraz z pętlą tramwajową na Salwatorze powinien zakładać, że z drogi zbiorczej zamieni się w drogę główną. Nie chcieliśmy jednak budować drogi głównej o innych parametrach dotyczących m.in. szerokości jezdni czy liczby miejsc parkingowych".

Co prawda prowadzone w ostatnich latach drobne remonty, zamiast wspomnianej kompleksowej wymiany torowiska. Efekt? Wciąż szyna się wybrzusza, urastając już do jednego z symboli Krakowa.

Zgodnie z niedawnymi zapowiedziami pracowników ZDMK (mimo że niedawno mieliśmy sytuację, gdy w ciągu jednego dnia szyna wybrzuszyła się trzy razy) kompleksowa przebudowa ul. Kościuszki wraz z wymianą torowiska odbyć ma się... dopiero w przyszłym roku. Choć powinna już kilka lat temu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

:]

"Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje dokończenie,nieskończonej inwestycji,lecz nie dotrzymuje słowa"

A po co ma dotrzymywać, skoro i tak za każdym razem go wybieracie?

A
Andrzej Szydłowski

20 lat minęło od wybudowania mostu Kotlarskiego. Od ul. Zabłocie jest wjazd i zjazd, natomiast od ul Podgórskiej po 15 latach wybudowano zjazd w Podgórską, a 20 lat czekamy na wjazd na most.Skutek braku wjazdu na most od Podgórskiej, to między innymi nadmiernie obciążone rondo Grzegòrzeckie . Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje dokończenie,nieskończonej inwestycji,lecz nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 20 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 24 lata temu inwestycji,

Z
Zbigniew Rusek

Dziś jest gorąco, więc zaczyna się problem.

N
Niemożliwy jest ten gość

Z tym Kościuszką to już naprawdę nie idzie dalej wytrzymać!

K
Krakowska Szyna

Wyginam śmiało ciało!

Wyginam śmiało ciało!

Będzie się działo!

I tak do września...

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska