
Niekontrolowanie ciśnienia powietrza w oponach
Z badań przeprowadzonych przez Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego GTÜ wynika, że ciśnienie za niskie o 0,2 bara zwiększa zużycie paliwa o 1 proc., zmniejszone o 0,4 bara w stosunku do przewidzianego przez producenta – o 2 proc., a o 0,6 bara – o 4 proc.

Traktowanie innych uczestników ruchu drogowego jak rywali
Jadący wolniej (często zgodnie z przepisami) zwykle nie jest zawalidrogą przeszkadzającym w swobodnym poruszaniu się. Takie podejście wywołuje niepotrzebne emocje i może doprowadzić do wypadku.

Nadmierne używanie klaksonu jako narzędzia do wyrażania dezaprobaty wobec innych uczestników ruchu
Zgodnie z przepisami, kierujący pojazdem może używać sygnału dźwiękowego, gdy zachodzi konieczność ostrzeżenia o niebezpieczeństwie. Nie jest nim z pewnością ponaglanie do wykonania manewru czy zwiększania tempa jazdy.

Gwałtowne ruszanie i raptowne hamowanie bez zwracania uwagi na innych użytkowników drogi
Efektem może być kolizja, gdy nieprzygotowany do takich manewrów inny użytkownik drogi zostanie zaskoczony