ZIKiT podsumował konsultacje i spotkania z mieszkańcami w ramach Mobilnego Krakowa 2017. Odbyło się ich pięć na terenie trzech dzielnic - Starego Miasta, Grzegórzek i Podgórza. Efektem tego jest korekta rozwiązań, które zaprezentowali urzędnicy na początku tego roku.
Prace nad programem Mobilny Kraków 2017, który zakłada ograniczanie ruchu samochodowego w centrum, tłumaczono przeciwdziałaniem negatywnym skutkom ograniczenia liczby miejsc parkingowych w strefie płatnego parkowania (SPP), które będą miały miejsce w tym roku. Wynikają one z dostosowania wyznaczonych miejsc do wymaganej przepisami przestrzeni dla pieszych.
Plan zakłada ograniczenie ruchu w centrum m.in. poprzez wprowadzenie stref ograniczonego ruchu. Tzw. strefy zielone polegają na modelu blokowym, czyli dopuszczeniu wjazdu i parkowania aut spoza centrum tylko na głównych ulicach danego bloku, natomiast wewnętrzne uliczki dedykowane byłyby ich mieszkańcom. Inne proponowane zmiany to wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na wybranych ulicach. To wszystko konsultowano z mieszkańcami na serii spotkań. Ich efektem są następujące korekty w Mobilnym Krakowie:
- strefy zielone nie powstaną w Grzegórzkach oraz Podgórzu. Pojawią się za to w Starym Mieście. Obejmą rejon pomiędzy Alejami Trzech Wieszczów i ul. Straszewskiego oraz ulicy Radziwiłłowskiej i Kazimierza;
- poszerzono katalog ulic ogólnodostępnych, tak by można było objąć nimi wszystkie szkoły do których odwożone są dzieci (na przykład ul. Smoleńsk),
- zdecydowano o wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na ulicach Krowoderskiej, Szlak, św. Filipa, Librowszczyzna, Pawiej, Straszewskiego oraz Kapucyńskiej.
ZIKiT pracuje także nad zastosowaniem innych uwag mieszkańców, m.in. wprowadzeniem stref zielonych początkowo tylko w weekendy lub ich obowiązywanie w nocy.
WIDEO: Polacy i ich pomysły na parkowanie. Dlaczego parkują tam, gdzie nie powinni?
Autor: Dzień Dobry TVN, x-news
Follow https://twitter.com/gaz_krakowska