Inicjatywy Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie oraz Miasta Rabka-Zdrój wygrały konkurs BEZ (PRZE)TARGU, którego celem jest docenienie projektów unikatowych, prowadzonych w zaskakujący i niestandardowy sposób oraz promujących ideę marketingu wartości. Nagrody i wyróżnienia wręczono podczas Kongresu Marki Małopolska, który który odbywa się 10 i 11 października wKrynicy-Zdroju.

Konkurs BEZ (PRZE)TARGU na niestandardowe kampanie promocyjne został zorganizowany w dwóch kategoriach: jednostek samorządu terytorialnego (JST) i podmiotów Systemu Koordynacji Marki Małopolska (SKMM). W pierwszej kategorii zgłoszono 15 projektów, a w drugiej aż 32 projekty. 

Laureatem w kategorii JST został Rabka Festival. Międzynarodowy Festiwal Literatury Dziecięcej. Podczas wręczania nagród podkreślono, że to projekt wyjątkowy, gdyż  promuje coraz mniej popularne czytanie i udowadnia magię książki, a także w niezwykle kreatywny i niestandardowy sposób pokazuje, że książka ma ogromny potencjał. Ale to nie wszystko - łączy ona też pokolenia, rozbudza wyobraźnię, skłania do poznawania świata, otwartości, rozwija wiarę w siebie i kreatywność. To projekt, który stawia na uniwersalne wartości, a dzięki otwartej formule trafia do wielopokoleniowej i szerokiej grupy odbiorców, a ponadto w ciekawy sposób integruje mieszkańców. Przede wszystkim bardzo prospołecznym charakterem, ale też osiągniętymi rezultatami promocyjnymi i wyjątkową spójnością przekazu.

Zwycięski projekt w kategorii SKMM to z kolei „Biblioteka wychodzi na pole” Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie. Jak wiadomo, letnie upały i leniwe wakacje to nie najlepszy czas, aby odwiedzać mury biblioteki. Pracownicy biblioteki wiedzieli jednak, że czytelników można znaleźć w okolicy zacienionych Plant Krakowskich, Parku Jordana czy na miejskiej plaży. Po zapakowaniu książek na specjalnie skonstruowany rower, wyruszono w miasto w poszukiwaniu miłośników książek i... był to strzał w dziesiątkę. Bo wiele osób doceniło, że książka dojechała do nich po prostu sama!

W konkursie przyznano także wyróżnienia. W kategorii JST otrzymały je:

Gmina Stary Sącz za dwa działania: Enklawa przyrodnicza – Bobrowisko STARY SĄCZ oraz Interaktywne mapy tras rowerowych w Gminie Stary Sącz,
Gmina Zielonki za działanie V Rajd Rowerowy w Gminie Zielonki.

W kategorii SKMM:

Opera Krakowska w Krakowie za projekt Z muzyką od poczęcia - cykl warsztatów dla kobiet w ciąży,
Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. św. Ludwika w Krakowie za kampanię informacyjno-edukacyjna dot. profilaktyki zakażeń pneumokokowych w Małopolsce w 2017 roku,
Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie za działanie Teatralna pasieka.

Gala Made in Małopolska stała się również okazją do uhonorowania partnerów projektu województwa małopolskiego Made in Małopolska. Jacek Krupa, marszałek województwa małopolskiego wręczył statuetki 18 partnerom:

Cechini Muszyna
Conhpol
Firma ELMAK
FAKRO
HM Design – Manufaktura Mebli
Karpiel Steindel Architektura
Krupiec
Grupa Maspex
Muszynianka
Firma „Płatek”
Polskie Koleje Linowe
Pstrąg Ojcowski
Grupa RMF
Sekret Smaku
Studio Kult Tattoo
Uzdrowisko Krynica – Żegiestów S.A.
WIŚNIOWSKI
Wysowianka

Gala zakończyła się wyjątkowo, ponieważ była okazją do jeszcze jednego wyróżnienia: Odznaką Honorową Województwa Małopolskiego – Krzyż Małopolski uhonorowano ks. Andrzeja Augustyńskiego ze Stowarzyszenia Siemacha, które również jest partnerem projektu Made in Małopolska.

KONIECZNIE SPRAWDŹ: