Pod uwagę wzięto w analizie okresy handlowe 12-13 grudnia 2020 r. vs 14-15 grudnia 2019 r. Uśredniony spadek odwiedzalności sklepów w tych okresach wyniósł -48 proc.- podano. Jednostkowe spadki poszczególnych przedstawicieli ZPPHiU osiągały nawet -68 proc. Uśredniony spadek sprzedaży wyniósł -38 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
- Biorąc pod uwagę okres szczytu przedświątecznych zakupów, dane te są zatrważające- napisano.
- Powołujemy się na analizy i twarde dane, używamy argumentów merytorycznych ale ukrywamy realne emocje. Wyniki sprzedaży i odwiedzalności w naszych sklepach w centrach handlowych są dramatycznie złe i chcemy by wybrzmiało to głośno i wyraźnie – kolejne obostrzenia dotyczące handlu odetną nam tlen, który teraz podtrzymuje nas jeszcze przy życiu! - komentuje Zarząd ZPPHiU
W opinii Zarządu ZPPHiU kolejne obostrzenia dotyczące handlu mogłyby przesądzić o upadku wielu przedsiębiorstw. Straty wywołane pierwszym i drugim zamknięciem centrów handlowych są nieodwracalne, ale jeszcze jest szansa na ratowanie sektora i setek tysięcy ludzi w nim zatrudnionych- poinformowano w komunikacie przesłanym przed konferencją ministra zdrowia dotyczącą wprowadzenia nowych obostrzeń od 28 grudnia 2020 roku do 17 stycznia 2021 roku.
