Na liście przyjętych zgłoszeń od załóg w klasycznych autach rajdowych widnieje 12 ekip z Austrii, Belgii, Bułgarii, Czech, Danii, Estonii, Rosji, Węgier i Włoch oraz 18 z Polski. Ponadto kolejnych 12 krajowych załóg będzie uczestniczyć jedynie w sobotnim etapie, który będzie zaliczany jako ostatnia runda tegorocznych Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność.
Erwin Meisel z Automobilklubu Krakowskiego, dyrektor 10. RPH zapytany o faworytów imprezy wskazuje na dwie polskie załogi: Stanisław Postawka (w tym roku jedzie w FSO 1500 z córką Anną jako pilotem) ma na koncie pięć wygranych Rajdów Polski Historycznych; z kolei Marcin i Mateusz Stryczakowie (porsche 911) czterokrotnie triumfowali w minionych edycjach RPH. Dyr. Meisel dodaje, że zwycięska załoga 10. RPH będzie jednocześnie triumfatorem Trofeum FIA w Historycznych Rajdach na Regularność w sezonie 2021.
Bogusław Sajdak, również zastępca dyrektora zawodów uzupełnia, że trasa 10. RPH zostanie poprowadzona drogami województw małopolskiego i podkarpackiego i będzie liczyć 968,6 km, z czego aż dwie trzecie (638,66 km) to dystans testów regularności. Ta trasa została w głównych zarysach przygotowana na ubiegłoroczną edycję RPH, która niestety nie doszła do skutku z powodu pandemii.
Dla kibiców ciekawym urozmaiceniem będzie trwająca trzy kwadranse przerwa podczas sobotniego etapu – w Rynku w Makowie Podhalańskim 13 listopada w godzinach od 13:20 do 14:05 będzie można podziwiać stawkę historycznych aut rajdowych przed startem do testu regularności, wiodącego trasą widowiskowego odcinka specjalnego przez Górę Makowską do Jachówki.
Zwieńczeniem imprezy będzie uroczysta gala w bazie zawodów – w hotelu Soray w Wieliczce. W jej trakcie zostaną ogłoszone oficjalne wyniki i wręczone nagrody dla najlepszych załóg, ale na tym nie koniec.
Nestor polskich rajdowców, blisko 92-letni Sobiesław Zasada otrzyma prestiżową nominację do Galerii Sławy Dziedzictwa FIVA. Międzynarodowa Federacja Dawnych Pojazdów FIVA została powołana w roku 1966, by reprezentować interesy entuzjastów historycznej motoryzacji i promować ruch ochrony zabytkowych pojazdów. Obecnie FIVA, z siedzibą w Turynie, jest organizacją o światowym zasięgu; jest reprezentowana w 71 krajach na wszystkich kontynentach.
Wręczenia nominacji laureatowi dokonają przedstawiciele FIVA – prezydent federacji Tiddo Bresters z Holandii oraz wiceprezydent FIVA Gautam Sen z Indii.
Więcej szczegółów o 10. RPH pod adresem www.rajdpolskihistoryczny.pl.
