https://gazetakrakowska.pl
reklama
18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

MKTG SR - pasek na kartach artykułów

158 lat kolei w Tarnowie. Tak zmieniał się dworzec PKP [ZDJĘCIA]

paweł
Archiwum/Krzysztof Jasiński
20 lutego 1856 roku w kłębach pary i dymu, wśród huku, zgrzytu i gwizdu wjechał na tarnowski, prowizoryczny jeszcze dworzec kolejowy pierwszy pociąg. Nastąpiło oficjalne uruchomienie linii kolejowej: Kraków - Bochnia - Tarnów - Dębica. Trasa miała 111 km dla regularnej komunikacji towarowej i pasażerskiej. Dziennie - jak zauważa Krzysztof Jasiński, pasjonat kolei - kursowały nią dwa pociągi. Z Dębicy do Krakowa jechało się wówczas 4 godziny 10 minut, a do Wiednia - 19 godzin 10 minut. Dzięki linii kolejowej miasto zaczęło się rozwijać, powstawały nowe fabryki, cegielnie, domy i ulice. Zobacz, jak na przestrzeni lat zmieniał się tarnowski dworzec i pociągi, które przed nim się zatrzymywały.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
as
ja myslałem ze to ztare zdjecia
s
szyna
ale teraz dworzec upada, nie ma ruchu, pasażerów itd
e
edi
nie byłbym zaskoczony gdyby nagle ukazała się w mediach informacja że ten dworzec 150 lat temu zbudował Grad albo Wardzała zgodnie z propagandą sukcesu
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska