https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

180 milionów na budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic

Piotr Tymczak
Linia tramwajowa z ul. Meissnera do Mistrzejowic ma powstać do końca 2024 roku.
Linia tramwajowa z ul. Meissnera do Mistrzejowic ma powstać do końca 2024 roku. Materiały prasowe
Europejski Bank Inwestycyjny podpisał umowę dotyczącą finansowania w kwocie 180 mln zł budowy nowej linii tramwajowej z ul. Meissnera do Mistrzejowic. Plan jest taki, że inwestycja zostanie oddana do użytku pod koniec 2024 roku.

EBI zawarło umowę ze spółką PPP Solutions Polska, która odpowiada za budowę linii z ul. Meissnera do Mistrzejowic na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Przypomnijmy, że nowa linia tramwajowa z Mistrzejowic do skrzyżowania ulic Lema i Meissnera ma mieć długość ok. 4,5 km. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Polega to na tym, że za projekt, pozyskanie finansowania, budowę i utrzymanie infrastruktury przez okres 20 lat odpowiada wybrany partner prywatny - konsorcjum PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gülermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S.

Inwestycja obejmuje budowę m.in. 10 par przystanków, tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej przy ul. Jancarza oraz infrastruktury towarzyszącej.

Wraz z Nowym Miastem ma powstać także odpowiedni układ komunikacyjny dla tego rejonu Krakowa.

Kraków chce mieć dzielnicę wieżowców. Jest już plan wybudowa...

Przedstawiciele urzędu i wykonawcy linii tramwajowej do Mistrzejowic doszli do porozumienia, by zrealizować wariant z dłuższym przebiegiem torowiska na poziomie „-1”. Pierwotna koncepcja przebiegu linii tramwajowej do Mistrzejowic w rejonie ronda Młyńskiego przewidywała naziemny przebieg torowiska. Po wykonaniu analiz zdecydowano o wprowadzeniu w projekcie zmian, polegających na poprowadzeniu tam torów poniżej poziomu terenu - nie w tunelu, ale w konstrukcji przypominającej wyglądem rynnę. W takim układzie odcinek linii tramwajowej zlokalizowany poniżej poziomu terenu wraz z rampami najazdowymi wydłuży się do ok. 1200 metrów z planowanych wcześniej 900 m. Koszt dodatkowych prac oszacowano na ok. 136 mln zł. Po doliczeniu tej kwoty całość zadania ma kosztować ok. 1,3 mld zł.

Nowe prawa konsumenta. To musisz wiedzieć!

od 16 lat
Wideo

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Grzegorz
180mln linia tramwajowa vs remont elewacji stadionu Wisly 100mln
P
Pan Tramwaj
Widzę, że zebrała się cała ruska kompania i komentuje :)
…i ja też, niestety
Nie mają pieniędzy, żeby utrzymać w ruchu istniejące tramwaje — a właśnie zabierają się budować kolejny.

A kto za to zapłaci? Przecież nie głupi/przekupny urzędnik, który to sobie wymyślił. Pan zapłaci i Pani zapłaci.
G
Gość
Polska i Europa prowadzą wojnę energetyczną z Rosją a w Krakowie stawiają na prąd!...gdzie na autobusy MPK brakuje pieniędzy
A
Adam Szwed
Tramwaje w Krakowie codziennie się psują i wytramwajają z torów.

Przychodzą pierwsze mrozy i tramwaje także są natychmiast unieruchomione.

A do pracy trzeba jakoś dojechać.

Zamiast tych torowisk, powinni zbudować wydzielone trasy dla autobusów.
Z
Zbigniew Rusek
Mogliby zrezygnować z tego przeklętego trmawaju, natomiast wprowadzić priorytet dla AUTOBUSÓW na sygnalizacjach świetlnych (kosztem pozostalych uczestników ruchu drogoweg - nawet tramwajów), wybudować przejścia podziemne na ul. Pilotów przy Almie (by zlikwidować chociaż jedną sygnalizację), nieco poszerzyć pasy ruchu (by były odpowiednie dla autobusów, a nie dla samochodów osobowych czy niewielkich furgonetek), w newralgicznych miejscach wykonać BUS-pasy itd. Precz z tramwajmi!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska