Jak przekonują urzędnicy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, remonty są możliwe dzięki oszczędnościom, jakie daje miejski rower. W ramach umowy koncesyjnej, jeden rower kosztuje miasto złotówkę, a nie 200 zł. Stąd wolne środki w budżecie - 2,5 mln zł.
Ponieważ do zimy coraz bliżej, to pierwsze remonty już się zaczęły. Obecnie trwa wymiana nawierzchni na drodze rowerowej na ulicy Lubomirskiego (od ul. Rakowickiej do szkieletora). Niedawno zakończył się remont na Kapelance oraz na ul. Brożka.
Kolejne na liście do remontu są ścieżki na ulicach: Powstańców Śląskich (od Kamieńskiego do wysokości Parkowej), Młyńskiej (od ronda Polsadu do ronda Młyńskiego), Bora Komorowskiego (od strony Wiślickiej do Kniaźnina) oraz Armii Krajowej (od torów kolejowych do Zarzecze).
Jeśli pogoda dopisze, to odnowione zostaną także trasy na Lublańskiej (od nr 20 do al. 29 Listopada), fragment Młynówki Królewskiej (wzdłuż ul. Podchorążych), na Warszawskiej (od św. Filipa do ul. Szlak). W planach jest również wyznaczenie przejazdów rowerowych na al. Pokoju (przy skrzyżowaniu z ul. Ofiar Dąbia) oraz remont kontra-pasa na ul. Batorego.
Konserwator zdecydował: hotel Cracovia na liście zabytków