
WAGON 105N/Na
Wagony konstrukcji i produkcji polskiej, eksploatowane w Krakowie od 1975 roku, zwane potocznie "akwariami" ze względu na duże przeszklenia. Obecnie spotykane w zestawach dwuwagonowych, m.in. na liniach 9 i 11. Kilka lat temu zestawy trójwagonowe kursowały na linii 4. Ich główną wadą są wysokie stopnie utrudniające wejście do pojazdu osobom, które mają problem z poruszaniem się, pasażerom z bagażami, czy matkom z wózkami dziecięcymi. W zimie dodatkowo wagony te są słabo ogrzewane, natomiast podczas gorących dni upał dokucza nam również w środku pojazdu.
Wagon z kabiną motorniczego posiada 120 miejsc, w tym 20 siedzących, a wagon bez kabiny odpowiednio 125 i 23 miejsca.

WAGON N8S
Dwukierunkowe tramwaje typu N8 wyprodukowane zostały w latach 1976-77 przez firmę MAN w Norymberdze.
W latach 1992-93 w zakładach VAG przeprowadzono modernizację wagonów dodając człon środkowy z obniżoną podłogą przy drzwiach wejściowych. Dwukierunkowość wagonów umożliwia wykorzystywanie tego typu pojazdów na odcinkach bez pętli na końcach trasy. W Krakowie tę funkcjonalność wykorzystuje się podczas remontów torowisk.
Pierwsze wagony N8 zostały zakupione przez MPK SA w Krakowie w 2006 roku gdzie poddano je modernizacji przystosowując do warunków krakowskiej komunikacji.
Wagon posiada 207 miejsc, w tym 46 siedzących.
Można je spotkać m.in. na linii 2.

N8C
Zmodernizowana jednokierunkowa wersja wagonu N8. Kursuje m.in na linii nr 5. Krakowskie MPK posiada 5 takich wagonów.

WAGONY E1/C3
Wagony typu E1, zwane w Krakowie "wiedeńczykami", zostały wyprodukowane w zakładach Bombardier-Rotax oraz Simmering-Graz-Pauker AG w latach 1966–1977. Ich jedynym odbiorcą było przedsiębiorstwo tramwajowe w Wiedniu. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zostały poddane modernizacji.
MPK SA w Krakowie pierwsze wagony tego typu wprowadziło do ruchu w 2004 roku.
Kursują m.in na liniach 22 i 24 razem z wagonami doczepnymi C3.
Komfort podróżowania tymi tramwajami nie jest najlepszy, nie posiadają klimatyzacji. Pasażerowie skarżą się m.in na szarpanie podczas ruszania i hamowania. Również i tutaj, jak w przypadku polskich wagonów "akwariów", żeby dostać się do środka, trzeba pokonać schody.
Wagon E1 posiada 151 miejsc, w tym 33 miejsca siedzące, natomiast wagon doczepny C3 odpowiednio 138 i 28 miejsc.