1 z 12
Przewijaj galerię w dół
WAGON 105N/Na...
fot. MPK Kraków

WAGON 105N/Na
Wagony konstrukcji i produkcji polskiej, eksploatowane w Krakowie od 1975 roku, zwane potocznie "akwariami" ze względu na duże przeszklenia. Obecnie spotykane w zestawach dwuwagonowych, m.in. na liniach 9 i 11. Kilka lat temu zestawy trójwagonowe kursowały na linii 4. Ich główną wadą są wysokie stopnie utrudniające wejście do pojazdu osobom, które mają problem z poruszaniem się, pasażerom z bagażami, czy matkom z wózkami dziecięcymi. W zimie dodatkowo wagony te są słabo ogrzewane, natomiast podczas gorących dni upał dokucza nam również w środku pojazdu.
Wagon z kabiną motorniczego posiada 120 miejsc, w tym 20 siedzących, a wagon bez kabiny odpowiednio 125 i 23 miejsca.

2 z 12
Dwukierunkowe tramwaje typu N8 wyprodukowane zostały w...
fot. MPK Kraków

WAGON N8S

Dwukierunkowe tramwaje typu N8 wyprodukowane zostały w latach 1976-77 przez firmę MAN w Norymberdze.
W latach 1992-93 w zakładach VAG przeprowadzono modernizację wagonów dodając człon środkowy z obniżoną podłogą przy drzwiach wejściowych. Dwukierunkowość wagonów umożliwia wykorzystywanie tego typu pojazdów na odcinkach bez pętli na końcach trasy. W Krakowie tę funkcjonalność wykorzystuje się podczas remontów torowisk.
Pierwsze wagony N8 zostały zakupione przez MPK SA w Krakowie w 2006 roku gdzie poddano je modernizacji przystosowując do warunków krakowskiej komunikacji.
Wagon posiada 207 miejsc, w tym 46 siedzących.
Można je spotkać m.in. na linii 2.

3 z 12
N8C...
fot. MPK Kraków

N8C
Zmodernizowana jednokierunkowa wersja wagonu N8. Kursuje m.in na linii nr 5. Krakowskie MPK posiada 5 takich wagonów.

4 z 12
WAGONY E1/C3...
fot. MPK Kraków

WAGONY E1/C3
Wagony typu E1, zwane w Krakowie "wiedeńczykami", zostały wyprodukowane w zakładach Bombardier-Rotax oraz Simmering-Graz-Pauker AG w latach 1966–1977. Ich jedynym odbiorcą było przedsiębiorstwo tramwajowe w Wiedniu. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych zostały poddane modernizacji.
MPK SA w Krakowie pierwsze wagony tego typu wprowadziło do ruchu w 2004 roku.
Kursują m.in na liniach 22 i 24 razem z wagonami doczepnymi C3.
Komfort podróżowania tymi tramwajami nie jest najlepszy, nie posiadają klimatyzacji. Pasażerowie skarżą się m.in na szarpanie podczas ruszania i hamowania. Również i tutaj, jak w przypadku polskich wagonów "akwariów", żeby dostać się do środka, trzeba pokonać schody.
Wagon E1 posiada 151 miejsc, w tym 33 miejsca siedzące, natomiast wagon doczepny C3 odpowiednio 138 i 28 miejsc.

Pozostało jeszcze 7 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Wędki, przynęty, pontony. Takich targów dla wędkarzy jeszcze w Krakowie nie było

Wędki, przynęty, pontony. Takich targów dla wędkarzy jeszcze w Krakowie nie było

Pożegnanie papieża Franciszka w Krakowie. Wierni modlą się w Łagiewnikach

Pożegnanie papieża Franciszka w Krakowie. Wierni modlą się w Łagiewnikach

Zakopianka, czyli góralskie pole bitwy. Bywało już ostro. Jak będzie teraz?

Zakopianka, czyli góralskie pole bitwy. Bywało już ostro. Jak będzie teraz?

Zobacz również

Zmiana na szczycie małopolskiej piłki! Nowy prezes: Nie jestem osobą przypadkową

Zmiana na szczycie małopolskiej piłki! Nowy prezes: Nie jestem osobą przypadkową

Zakopianka, czyli góralskie pole bitwy. Bywało już ostro. Jak będzie teraz?

Zakopianka, czyli góralskie pole bitwy. Bywało już ostro. Jak będzie teraz?