Czytaj także: Jazda z twarzą na szybie, czyli podróże krakowskim tramwajem
Wszystkie warianty przyjmują wzrost nakładów na komunikację o 5 proc. To jednak spowoduje potrzebę zabezpieczenia o 30 mln zł więcej w budżecie miasta. - Remarszrutyzacja nie ma na celu szukania oszczędności. Chcemy lepiej zorganizować transport w Krakowie - zapewnia Joanna Niedziałkowska, dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Cztery warianty to wstępny materiał, na którym dopiero będziemy pracować.
- Naszym celem jest dostosowanie układu tras do potrzeb mieszkańców i zwiększenie liczby podróży odbywanych transportem zbiorowym, a w konsekwencji zwiększenie liczby pasażerów - mówi jeden z autorów opracowania dr inż Marek Bauer z Politechniki Krakowskiej. Zapewnia, że już każdy z czterech wariantów zmniejsza czas oczekiwania na tramwaj, czy autobus o jedną minutę.
Naukowcy nie kryją, że chcą ograniczenia podróży autobusami, a zwiększenia tych tramwajami. Linie autobusowe dublujące się z trasami tramwaju będą puszczane na innych kierunkach lub likwidowane. Eksperci potwierdzają, że zbawienne dla komunikacji byłoby uruchomienie transportu tramwajowego wzdłuż alei Trzech Wieszczów. Na pewno autobusy znikną z pierwszej obwodnicy. Zmiany prawdopodobnie wejdą w życie po wakacjach w 2012 roku. Nie planuje się istotnych zmian w komunikacji nocnej.
WARIANT 1 - interwały co 6 i 12 minut
17 linii tramwajowych:
- 8 magistralnych co 6 minut
- 9 uzupełniających co 12 minut
63 linie autobusowe
- 8 magistralnych co 6 minut
- 17 uzupełniających co 12 minut
- 38 wspomagających o indywidualnym czasie przyjazdu
WARIANT 2 - interwały co 7,5 i 15 minut
19 linii tramwajowych
- 10 magistralnych co 7-8 minut
- 9 uzupełniających co 15 minut
72 linie autobusowe
- 9 magistralnych co 7-8 minut
- 25 uzupełniających - co 15 minut
- 38 wspomagających o indywidualnym czasie przyjazdu
- zmiany na 26 liniach podmiejskich
WARIANT 3 - interwały co 10 oraz 20 minut (zbliżony do obecnego)
25 linii tramwajowych
- 15 magistralnych co 10 minut
- 10 uzupełniających co 20 minut
69 linii autobusowych
- 17 magistralnych co 10 minut
- 23 uzupełniające co 20 minut
- 29 wspomagających o indywidualnym czasie przyjazdu
WARIANT 4
21 linii tramwajowych
- 21 magistralnych co 10 minut
68 linii autobusowych
- 18 magistralnych co 10 minut
- 22 uzupełniające co 20 minut
- 28 wspomagających o indywidualnym czasie przyjazdu
Która wersja według ciebie najlepiej sprawdzi się dla Krakowa i jego mieszkańców? Czekamy na wasze sugestie w tej sprawie!
Wybieramy najpiękniejszą kandydatkę do Sejmu z Małopolski [ZDJĘCIA]. Zdecyduj, kto powinien wygrać!
Prawybory. Kto powinien zostać posłem? Głosuj: Małopolska Zachodnia okręg 12, Kraków okręg 13, Podhale Nowy Sącz okręg 14, Tarnów okręg 15.
Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!