Punkt zlokalizowany jest we wschodniej części terminalu pasażerskiego, na poziomie 0. Działa w jednej przestrzeni, wspólnie z informacją lotniskową tworząc Visitor’s Centre, co zapewnia kompleksową obsługę turystów i pasażerów. Punkt czynny jest codziennie w godzinach od 9 do 19.
Nowy punkt InfoKraków jest większy i bardziej przyjazny dla obsługiwanych gości, a dzięki odpowiedniemu oznaczeniu, także lepiej widoczny dla przylatujących do Krakowa turystów. Mógł zostać zmodernizowany, dzięki przebudowie całego terminalu. Turyści skorzystają tutaj z pomocy pracowników posługujących się językami obcymi. Zaplanują dzień w mieście, dowiedzą się co warto zobaczyć w regionie oraz gdzie znaleźć interesujący koncert i atrakcje dla dzieci.
W nowym punkcie będzie można otrzymać bezpłatne wydawnictwa promujące Kraków i Małopolskę, w tym „Karnet” – miesięcznik prezentujący ofertę kulturalną stolicy Małopolski. Pracownicy będą starali się zainteresować turystów miastem. Dodatkowo podpowiedzą również gdzie szukać najlepszych miejsc noclegowych w atrakcyjnych cenach i jak sprawnie dojechać do centrum.
Punkt InfoKraków w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Balicach jest jednym z siedmiu tego typu obiektów działających w Krakowie. Pozostałe można znaleźć w Sukiennicach, Pawilonie Wyspiańskiego (pl. Wszystkich Świętych 2) w Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego (ul. Powiśle 11), przy ul. św. Jana 2, ul. Szpitalnej 25 oraz przy ul. Józefa 7.
