Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biuro podróży "Atena" ogłosiło upadłość

Monika Pawłowska
Monika Pawłowska
Biuro podróży "Atena" z Oświęcimia ogłosiło upadłość. Właścicielka biura w piątek wczesnym popołudniem złożyła do Marszałka Województwa Małopolskiego oświadczenie o niewypłacalności.

W dniu ogłoszenia upadłości biura podróży Atena za granicą, w Pradze, przebywa grupa turystów. Ich pobyt i powrót do kraju jest opłacony i grupa licząca 32 osoby wraca w niedzielę.

Za granicą, na wycieczce w Wenecji, przebywa również 20 osób. Do niedzieli grupa ma opłacony pobyt w hotelu. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego organizuje powrót grupy do kraju, już rezerwowane są bilety powrotne.

To drugi przypadek w tym roku, kiedy biuro podróży zarejestrowane w Rejestrze Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Marszałka Województwa Małopolskiego ogłasza niewypłacalność. 20 maja 2012 roku upadło biuro Excalibur Tours. Za każdym razem interwencja UMWM jest natychmiastowa. W maju dzięki szybkiej interwencji UMWM z Paryża do kraju szczęśliwie powróciła grupa młodzieży wraz z opiekunami.

Środki z gwarancji ubezpieczeniowej zostaną uruchomione na pokrycie roszczeń z tytułu zawartych umów na organizację imprez turystycznych, które nie zostały zrealizowane.

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego jest w stałym kontakcie z ubezpieczycielem oraz właścicielką biura podróży Atena.

Wszystkich klientów ubiegających się o wypłatę środków na pokrycie zwrotów wpłat za niezrealizowane imprezy turystyczne prosimy o bezpośredni kontakt z:

URZĘDEM MARSZAŁKOWSKIM WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO

Departament Turystyki, Sportu i Promocji
ul. Wrocławska 53, IIIp, Kraków
tel. (0 12) 379 60 29 lub 379 60 28
fax. (0 12) 379 60 01
e-mail: [email protected]
adres do korespondencji: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków

Do wniosku o wypłatę środków na pokrycie zwrotu wpłat za niezrealizowane imprezy turystyczne należy dołączyć następujące dokumenty:

1. Kopię umowy o świadczenie usług turystycznych, zawartej między biurem podróży a klientem
2. Kopię dowodu wpłaty dokonanej do Biura Podróży za imprezę turystyczną (np. wyciąg bankowy, pokwitowanie, druk KP)
3. Oświadczenie klienta stwierdzające niewykonanie przez Biuro Podróży zobowiązań umownych o określonej wartości
4. Oświadczenie klienta zawierające wskazanie rachunku bankowego, na który ma nastąpić wypłata z Gwarancji, albo wskazanie innego sposobu wypłaty z gwarancji.

Damy Ci więcej!Zarejestruj się!

Nagroda dla policjanta, który uratował życie kierowcy w Niemczech Przeczytaj!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska