FLESZ - Nowe narzędzie do walki z wirusami!

Łącznik autostradowy w Bochni (I etap) oficjalnie otwarty
Łącznik autostradowy w Bochni rozpoczyna się przy węźle Bochnia, tuż obok Bocheńskiej Strefy Aktywności Gospodarczej, a kończy na ulicy Krzeczowskiej, nieopodal firmy Stalprodukt. Wcześniej ruch z autostrady A4 odbywał się wąskimi drogami powiatowymi (Krzyżanowicką i Krzeczowską) wśród gęstej zabudowy, teraz został przeniesiony na nową, szerszą drogę, wzdłuż której wybudowano ścieżkę rowerową.
W ciągu dwukilometrowego łącznika powstały dwa ronda: na skrzyżowaniu z ulicą Smyków (tuż obok BSAG) i na skrzyżowaniu z Krzeczowską (tuż obok Stalproduktu).
Budowa I etapu łącznika autostradowego w Bochni o długości ok. 1,8 kilometra rozpoczęła się w grudniu 2019 roku i pochłonęła ok. 41 mln zł. W 95 inwestycja było dofinansowana ze środków Unii Europejskiej - blisko 37,5 mln zł oraz z budżetu państwa - prawie 4 mln zł. Pozostałe środki zostały pokryte z budżetu województwa małopolskiego, powiatu bocheńskiego i miasta Bochni.
Prace realizowała firma Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
- Udało się zrealizować inwestycję, o która zabiegało wielu samorządowców: szczebla gminnego, powiatowego, ale również wojewódzkiego - komentuje starosta bocheński Adam Korta. - Przed nami drugi etap łącznika, jesteśmy na etapie projektowania - dodaje.
Kiedy drugi etap łącznika autostradowego w Bochni?
Niestety, drugi etap łącznika wciąż jest tylko na papierze z powodu protestu dotyczącego fragmentu w rejonie ulicy Brzeskiej. Obecnie sprawa jest na etapie skargi kasacyjnej, jaką Zarząd Dróg Wojewódzkich złożył od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z 20.03.2019 r., uchylającego decyzję środowiskową wydaną przez GDOŚ i przekazującego sprawę do ponownego rozpatrzenia.
Nie czekając na ostateczne rozstrzygnięcie kasacji, ZDW zlecił wykonanie dokumentacji projektowej II etapu łącznika autostradowego w Bochni. Ma być ona gotowa w czerwcu 2023 roku.
W planach jest jeszcze trzeci etap łącznika autostradowego, który skomunikuje węzeł autostradowy z ulicą Proszowską (droga wojewódzka nr 965). Ma on prowadzić wzdłuż autostrady A4 kierunku zachodnim. Jego wybudowanie spowoduje odciążenie centrum Bochni z ruchu tranzytowego.
- Zrobimy wszystko, aby w najbliższych latach połączyć go ze „starą czwórką”, a następnie z drogą wojewódzką w kierunku Drwini. Taki jest plan i determinacja na kolejne lata - zapowiada Marek Rudnik z zarządu powiatu bocheńskiego.
- Gdzie na grzyby w Małopolsce? Poradnik na udane grzybobranie w Krakowie i okolicach
- Z Bochni na Litwę trafiły prawie trzy tony darów dla ubogich Polaków
- Liczą na pieniądze z "Polskiego ładu", ale boją się skutków obniżki podatków
- Bochnia. Firma z Katowic wybuduje węzeł przesiadkowy obok dworca PKP za 5,8 mln zł
- Po tragicznej śmierci męża pani Izabela samotnie wychowuje rocznego syna
- Cuda na Ponidziu... czyli Busko wygrało świętokrzyski konkurs ekologiczny