https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa III Obwodnicy Krakowa. Urzędnicy zasypani zastrzeżeniami

Dawid Serafin
Wizualizacje przebiegu tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej
Wizualizacje przebiegu tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej ZIKiT
Urzędnicy wciąż nie wiedzą, jakie uwagi mieszkańców przy budowie Trasy Pychowickiej i Trasy Zwierzynieckiej zostaną uwzględnione w projekcie. Wciąż nie ma raportu z konsultacji społecznych w sprawie budowy tras pychowickiej i zwierzynieckiej. Rozmowy z mieszkańcami zakończyły się w lipcu, czyli blisko miesiąc temu. Z ich efektami wczoraj mieli się zapoznać radni z komisji infrastruktury. Jednak zamiast konkretów były ogólniki. Wciąż też nie wiadomo, jakie postulaty krakusów zostaną uwzględnione.

W sumie do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu wpłynęły 293 zastrzeżenia odnośnie planowanych budów. Szczegółowy raport, czego dotyczyły, ma być gotowy dopiero we wrześniu. Tymczasem już wczoraj urzędnicy spotkali się z radnymi z komisji infrastruktury by rozmawiać z nimi na temat rezultatów spotkań.

- Niestety, nie dowiedzieliśmy się zbyt wiele z tego, co powiedział dyrektor ZIKiT - przyznaje Aleksander Miszalski, radny PO i członek komisji infrastruktury. - Nie wiadomo wciąż najważniejszego: jakie uwagi mieszkańców zostaną uwzględnione - dodaje. Podobnego zdania jest radny Józef Pilch z PiS, który rozczarowany jest brakiem konkretów.

Tymczasem pełniący obowiązki dyrektora ZIKiT Marcin Korusiewicz zapewnia, że ponownie spotka się z radnymi kiedy raport będzie gotowy.- Mogę jednak powiedzieć, że najważniejsze zastrzeżenia dotyczyły m.in. zmiany wielkości drogi i obniżenia jej kategorii. Zamiast drogi z trzema pasami w jednym kierunku, mieszkańcy chcą by liczyła tylko dwa pasy - wylicza dyrektor. - Dodatkowo część osób chce, by odsunięto przebieg trasy Pychowickiej od istniejącej zabudowy, niektórzy postulują też rezygnację z węzła wielopoziomowego w okolicach ulicy Tynieckiej.

Trasy Pychowicka i Zwierzyniecka mają zamknąć trzecią obwodnicę miasta. Urzędnicy zaprezentowali koncepcję budowy na początku czerwca.

Trasa Pychowicka - o długości 2 km i trzech pasach ruchu w każdą stronę - ma biec od ul. Grota-Roweckiego (tu ma łączyć się z trasą łagiewnicką - budowa planowana na lata 2019-2022), dalej ma przebiegać przy zalewie Zakrzówek, a następnie po nowym 400-metrowym moście na Wiśle. Przed nim, na skrzyżowaniu trasy z ulicami Tyniecką, Norymberską i Sodową, ma powstać dwupoziomowy węzeł. Na drugim brzegu rzeki ma stanąć kolejny węzeł drogowy. Trasa będzie miała stąd dwie odnogi, które połączą się z ulicami Przegorzał oraz z węzłem przy  moście Zwierzynieckim.

Dalej droga, już jako trasa zwierzyniecka, planowana jest w tunelu, pod ul. Księcia Józefa, terenami zielonymi Salwatora, Wzgórzem św. Bronisławy, gdzie wznosi się kopiec Kościuszki, ulicą Królowej Jadwigi oraz rzeką Rudawą. To w tym miejscu pojawić się może problem z mieszkańcami, bo rejon jest mocno zabudowany osiedlami. Tunel ma liczyć 2,5 km. Wyjazd z niego znajdzie się dopiero przy ul. Armii Krajowej, która ma zostać rozbudowana, a z trasą połączy się dwupoziomowym skrzyżowaniem. Ostatecznie trasa zwierzyniecka połączy się z rondem Ofiar Katynia. Nowa droga będzie liczyć 4,2 km.

Źródło: Gazeta Krakowska

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kuraś
Niech się pan nie martwi.Prędzej Amerykanie poloecą na Marsa i wróca z powrotem niz krakowscy urzędnicy zbudują planowane obwodnice,a obiecywano  nie tlko wspomniane obwodnice ale i metr-jednym słowem gruszki na wierzbie.Jednym słowem smiechu warte te plany i narzkania,chyba że poproszą chińczyków,z ktorymi w poprzedniej kadencji pan Majchrowski rozmawiał.Ja się tym nie przejmuje,bo przy takim planowaniu realizacji tych inwestycji nie dożyję.
R
RING
JA BYM OSOBICIE WZDLUZ TRASY PYCHOWICKIEJ POCIAGNAL OBOK TORY KOLEJOWE W WKOPIE OTWARTYM Z WIADUKTAMI NAD NIMI W MIEJSCACH PRZECIECIA DRÓG. W TEN SPOSB W BRONOWICACH MOZNA BY JE PODPIAC DO TORÓW KOLEJOWYCH NA KATOWICE I W ŁAGIEWNIKACH DO TORÓW KOLEJOWYCH NA SKAWINE. DOCELOWO POWSTALABY SWIETNA LINIA SKM  S-0 w RINGU!
K
Kuraś
Niech się pan nie martwi.Prędzej Amerykanie poloecą na Marsa i wróca z powrotem niz krakowscy urzędnicy zbudują planowane obwodnice,a obiecywano  nie tlko wspomniane obwodnice ale i metr-jednym słowem gruszki na wierzbie.Jednym słowem smiechu warte te plany i narzkania,chyba że poproszą chińczyków,z ktorymi w poprzedniej kadencji pan Majchrowski rozmawiał.Ja się tym nie przejmuje,bo przy takim planowaniu realizacji tych inwestycji nie dożyję.
s
susu
e urzędasy... najpierw skończcie jedno potem za reszte się bierzcie.. nie ma to jak rozkopać pół miasta, zostawić to na zime, potem na lato i jeszcze braknie pieniędzy a miasto rozkopane... i gdzie tu jakiś pomysł? nie widze. nudaaaaa... Zamiast po kolei brać się za robote to nadgryzają jak kawałek ciasta.... a potem zostawią bo już nie smakuje... 
s
smog
Wszystko można. Ale ulice są będą i były potrzebne i nic tego nie zmieni!

Trzeba się rozwijać. Samochody są owszem złem. Ale sprawiedlowiość musi być. Każdy albo nikt. A jestem przekonany,.że większośćkrzyczącyc z centrum, że nie chce samochodów pod oknem nie ma na myśli swoich, tylkko tych przyjezdnych... jak by z rur wydechowych fiołki nagle im leciały.

Bez hipokryzji.
F
Fajas
Nie za kilka a najwczesniej za kilkanascie a w Polsce za nieco wiecej niz 20. Do tej pory podusimy sie w spalinach i hałasie. Samochod moze i fajna rzecz ale nie w centrum miasta. W Krakowie pobudowano nam autostrady w centrum, samochodem mozna prawie wjechac na Rynek i wielu wjezdża. A taka inwestycja o ktorej pisza jeszcze zwiekszy ruch w centru miasta. Ja nie ma nic przeciwko - jesli chcecie takiego srodowiska do zycia to je sobie mijcie. Wypowiadam tylko swoje zdanie. W tym roku wyprowadzam sie z tego miasta nie mam juz ochoty oddychac tymi spalinami kolejna zime.  
t
tak
Tak. Dokładnie. Niech w końcu napiszą z kiedy były plany na I II i III obwodnicę Krakowa i wszystkie obecnie oprotestowane wylotówki.

Heh ludzie to mają tupet. Kupili domy w lokalizacji gdzie iść ma trasa i teraz są paniskami, wydaje im się, że mają prawo decydować o tym wszystkim co widzą z okna. Otóż dordzy państwo NIE! Nie macie prawa blokować inwestycji. Dlaczego konsultacje odbywają się z mieszkańcami głównie tych dzielnic, gdzie trasa ma iść. Przecież to jest droga o wysokiej randze i wysokim znaczeniu dla wręcz regionu. Naginanie rzeczywistości nie zmieni tego, że potrzeba trasy jest i będzie coraz większa! BUDOWAĆ!

 
e
e tam
Za kilka lat będą elektryczne samochody to nie będą kopcić i każdy ekologicznie dojedzie sobie tam gdzie będzie chciał, bez uczenia się na pamięć 

rozkładu jazdy tramwajów i autobusów. 

Samochód to bardzo fajna sprawa, nie ma się co przed nimi bronić. tylko trzeba parkingi budować podziemne pod blokami, a drogi nie tamować 

światłami!!! 
g
gnębią i gnębią
Moja uwaga, jeśli będą światała, to budowa tej drogiej drogi jest bez sensowana, bo znów będzie się stać, tak jak na każdej nowej inwestycji 

drogowej w tym dziwnie zarzadzanym mieście!!! 
B
BUDOWAĆ !!!!
Butować tą drogę jak najszybciej. Ci co się tam wybudowali wiedzieli ze w przyszłosci jest tam planowana droga. Ale co tam budujmy się najwyzej będziemy protestować.

 

BUDOWAĆ i się nie przejmować
g
gosc 215486
Głupkowata wypowidź. Furmankę sobie kup
F
Fajas
Osobiście uważam, ze czas powiedzieć stop betonowaniu polskich miast nie tylko Krakowa. Samochody zabija nasze miasta czas to zmienić. Samochody to tylko zapchane ulice i chodniki, spaliny, hałas. Może to trochę wizjonerskie ale wyobraźcie sobie miasto bez samochodów. Wszystkie te ulice które na etapie budowy i utrzymania kosztują miliardy trzeba tylko utrzymywać i naprawiać zamienione w zielone trakty po których wśród zieleni ludzie przemieszczają się ekologicznym transportem zbiorowym. A samochody zostają na parkingach na obrzeżach miast gdzie można szybko i sprawnie dojechać ekologicznym transporter. Najgorsze jest to, ze fundujemy naszym dzieciom za ich pieniądze (na kredyt) środowisko w który nie da się zdrowo żyć - nasze dzieci tego nie chcą kiedy się obudzimy i wyrwiemy z tego szalonego trendu?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska