https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa łącznicy w Krakowie. Wkrótce kolejny etap

Piotr Błoński
Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie - Krzemionki
Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie - Krzemionki Anna Kaczmarz
Inwestycje w Krakowie. Budowa łącznicy kolejowej pomiędzy stacjami Zabłocie i Krzemionki idzie pełną parą. W połowie listopada czeka nas następny etap budowy.

Inwestycja, dzięki której pociągi wjeżdżające do Krakowa od południa nie będą musiały zawracać na stacji Kraków Płaszów, trwa od ubiegłego roku. Prace według PKP PLK idą sprawnie. Od połowy listopada przewidziany jest kolejny etap prac. - Od 16 listopada zamknięta zostanie estakada Obrońców Lwowa. Musi ona zostać zamknięta aby postawić trzy ostatnie podpory. Prace przy ich wznoszeniu potrwają do końca roku - mówi Dorota Szalacha z PKP PLK.

Wspomnianych podpór, czyli potężnych filarów, na budowie ma być łącznie 30. Na nich położonych będzie łącznie 28 przęseł estakad, których obecnie zamontowanych jest 23.

Równolegle trwają prace przy wznoszeniu praktycznie nowych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki, które mają być bardziej zintegrowane z komunikacją miejską w Krakowie.

Budowana łącznica kolejowa umożliwi uruchomienie szybkiego i bezpośredniego połączenia kolejowego na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia oraz Zakopanego. Po zakończeniu inwestycji podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o około 15 minut. Ponadto powstająca łącznica pozwoli na uruchomienie bezpośredniego połączenia między stacjami Kraków Główny – Kraków Bonarka.

Wartość inwestycji wynosi niespełna 260 mln zł. Prace mają zakończyć się w trzecim kwartale przyszłego roku.

Autor: Anna Kaczmarz

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
tom
To zwykły kulfon!
t
tunel
Gdzieś czytałem że w drugą stronę od dawna planowany jest tunel nie estakada, więc generalnie w obie strony ma być bezkolizyjnie... pytanie czy doczekamy hehe i czy teraz znowu przez 2 lata będzie tu paraliż "bo kopią tunel"...

Z innej beczki, kiedy wreszcie przestanie się pisać że "trasa do Zakopanego skróci się o 15 minut" a zacznie pisać to co o wiele ważniejsze, że "trasa ze Skawiny do Dworca Głównego zajmie 15-20 minut" (co jest najważniejszym uzasadnieniem dla tej inwestycji) i stanie się realną alternatywą dla komunikacji samochodowej w południowym Krakowie?
R
Rysio
Mi to akurat nie przeszkadza że górą a niedołem, ale przeszkadza mi to że teraz zablokowali sobie drogę do budowy estakady dla samochodów - pozostanie tylko w stronę Nowej Huty. Puściliby parowóz dołem, a samochody górą - wszystko by się od razu odetkało...
123
bez przesady, wszystko zależy od jakości wykonania, takie ciągi mogą stanować super miejsce pod ścieżki rowerowe, park 'podłużnym przebiegu' miejsce na fajne foodtracki ect, tylko oczywiście wszystko zależy od podeścia które u nas kuleje! Niestety nie ma u nas pieniędzy nawet na metro więc tym bardziej na zakopanie koleji więc co nam pozostaje? Ta inwestycja jest potrzebna na 50lat wstecz! Tylko dzięki niej kolej aglomeracyjna może stanowaić jakąkolwiek alternatywę dla samochodów..
k
krk
na całym świecie takie inwestycje się ukrywa w tunelach pod ziemią żeby nie szpeciły !!! nawet w warszawie kolej poprowadzona jest pod ziemią, a u nas ??? poroniony pomysł rodem z Kairu czyli estakady, tak się budowało w latach 30 zeszłego wieku w USA ale nie w XXI w Europie i jeszcze chcą tak samo zmodernizować odcinek między głównym a Bieżanowem znowu kolejne oszpecenie miasta. Czy to nie specjaliści ze śląska znowu oszpecają Kraków ????
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska