Firmy startujące w obecnym przetargu na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków – Myślenice złożyły oferty w wysokości od 23,3 mln zł do 36.8 mln zł.
Nowe postępowanie jest konieczne, gdyż firma, której ofertę w ramach pierwszego przetargu uznano za najlepszą, zrezygnowała z podpisania umowy. Jak wyjaśniał Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA - jesienią 2023 roku zwycięzca przetargu Transprojekt Gdański (który zaoferował 26,5 mln zł) poinformował, że ze względu na błędne przeliczenie kosztów w złożonej ofercie rezygnuje z podpisania umowy.
Drugi przetarg, sześciu oferentów
- Konsorcjum SWECO Polska (lider) i Pracownia Inżynierska KLOTOIDA (partner) – cena oferty 29 734 020 zł;
- IVIA - 23 308 500 zł;
- Multiconsult Polska - 27 948 675 zł;
- DATABOUT - 31 945 867 zł;
- Voessing Polska - 36 807 750 zł;
- Konsorcjum MPRB (lider), Mosty Kraków (partner), DTŚ (partner) - 32 472 000 zł.
Liczą się pieniądze i specjaliści
Cena jest głównym, ale nie jedynym kryterium wyboru oferty.
- Maksymalnie, wykonawca może uzyskać 60 pkt (im niższa cena, tym więcej punktów w ogólnej klasyfikacji). Istotnym elementem oceny będzie również punktacja za posiadanie w swoich szeregach specjalistów m.in. z zakresu geologii, hydrogeologii, zoologii czy akustyki. Osoby te będą tworzyły tzw. zespoły środowiskowe, geologiczne oraz zespół ekspertów. Te kryteria stanowią pozostałe 40 pkt. - informuje Kacper Michna, rzecznik Oddziału GDDKiA w Krakowie.
Wykonawca analizuje możliwości budowy S7
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków – Myślenice, to dokument, który ma wykonać oferent. W swoim projekcie musi przeanalizować możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko. Zaproponowane w STEŚ warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji. Wykonawca studium przedstawi możliwości przebiegu drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 metrów, w którym zlokalizowane będą zarówno droga ekspresowa, jak i cała infrastruktura związana z jej funkcjonowaniem.
- Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7. Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Pozostawienie opcji rozpoczęcia trasy w innym miejscu niż odcinek A4 Kraków Południe – Kraków Bieżanów daje też możliwość rozważenia rozwiązań zlokalizowanych poza podstawowym obszarem. Wszystkie warianty muszą uwzględniać połączenie S7 z projektowaną Beskidzką Drogą Integracyjną (S52) - wskazuje Kacper Michna z GDDKiA.
Przygotowanie STEŚ będzie wieloletnim procesem. Według założeń wykonawca ma 6 lat - od podpisania umowy - na realizację zadania, które ma się zakończyć uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W tym czasie będą spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi dotyczące nowej drogi.
- Liczymy na konstruktywne rozmowy z zainteresowanymi. Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja trudna i budząca duże emocje. Jednakże wszyscy zgadzają się co do tego, że ta inwestycja jest potrzebna - co potwierdzają strony zabierające głos w rozmowach na temat przebiegu nowego odcinka S7 - zaznacza rzecznik GDDKiA.
Zarządca drogi już wcześniej deklarował, żaden z wariantów nowego odcinka S7 przedstawionych w Studium korytarzowym nie będzie wskazany jako rekomendowany w przetargu na przygotowanie projektu przebiegu drogi.
Zakopianka na odcinku Kraków - Myślenice
Obecnie odcinek drogi krajowej nr 7 między Krakowem a Myślenicami jest odcinkiem dwujezdniowym klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Występują na nim nienormatywne łuki, kolizyjne skrzyżowania, przejścia dla pieszych czy pojedyncze zjazdy. Droga ta obsługuje zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. Prognozy ruchu przewidują dynamiczny wzrost natężenia ruchu w najbliższych latach. GDDKiA obserwujemy przyrost samochodów na tym odcinku każdego roku. Widać to przede wszystkim w sezonie świątecznym i urlopowym.
Piękna otulina ojcowskiego parku w zimowej szacie. Znów możn...
- Diabli Dół i Boża Wola. Nazwy małopolskich wsi, o których nie słyszeliście!
- Urok Ojcowskiego Parku Narodowego zimową porą. Tunel oszronionych drzew i sanie
- Najpiękniejsze zabytki powiatu krakowskiego wraz z gospodyniami trafiły do kalendarza
- Strefa aktywności gospodarczej w Miękini została otwarta. Firmy już kupują działki
- Na podium rankingu małopolskich gmin nieustająco Wielka Wieś i Zielonki
- Nietoperzowy Szlak. Nowa atrakcja turystyczna pod Krakowem
Sztuczna inteligencja przewidzi pogodę
