Wykonawca tego zadania został wyłoniony z początkiem tego roku. Koszt prac wyniesie ponad 162 mln 440 tys. zł.
W ramach inwestycji wybudowany zostanie ciąg główny drogi ekspresowej S7 o długości ok. 5,33 km. Przebudowane będą istniejące drogi kolidujące z drogą ekspresową, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7 - informuje Iwona Mikrut, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dla podróżnych i środowiska
Jak informuje inwestor GDDKiA w ramach budowy tego odcinka drogi powstanie pięć wiaduktów, w tym jeden z nich będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt. Zaplanowano system odwodnienia terenu, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające i zbiorniki retencyjne.
Do wykonania są także urządzenia ochrony środowiska, w tym zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym. Drogowcy mają w planach zadbanie o zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej. Przebudowane zostaną urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej. Powstanie oświetlenie oraz zasilająca sieć energetyczna i urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Ten nowy odcinek drogi ekspresowej od strony północnej zostanie połączony z węzłem Miechów, który jest budowany w ramach odcinka Moczydło – Miechów. Natomiast od południa połączony będzie z węzłem Szczepanowice, wybudowanym już w ramach odcinka S7 Szczepanowice – Widoma.
Budowa trasy S7. Odcinek Widoma - Kraków zaczyna nabierać ks...
Termin realizacji i kalendarium
Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 ma powstać w ciągu 36 miesięcy. Do czasu na realizację robót nie będą wliczane okresy zimowe - od 15 grudnia do 15 marca. Pierwsze przygotowania dokumentów związane z budową ponad 5-kilometrowego odcinka Michów-Szczepanowice rozpoczęto ponad 4 lata temu.
- 29 czerwca 2017 r. - rozpoczęcie prac dokumentacyjnych: STEŚ wraz z elementami koncepcji programowej;
- 17 sierpnia 2018 r. - złożenie wniosku o decyzję środowiskową (DŚU);
- 12 listopada 2019 r. - uzyskanie DŚU ;
- 16 grudnia 2019 r. - postanowienie RDOŚ o nadaniu decyzji DŚU rygoru natychmiastowej wykonalności;
- 29 kwietnia 2020 r. - ogłoszenie przetargu na projekt i budowę;
- 10 grudnia 2020 r. - wybór najkorzystniejszej oferty;
- 8 lutego 2021 r. – podpisanie umowy na projekt i budowę z konsorcjum: FABE POLSKA (lider) i „SP” SINE MIDAS STROY (partner).
Cztery odcinki S7 na północ od Krakowa
Odcinek S7 Miechów - Szczepanowice jest częścią ponad 55-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:
- Moczydło - Miechów o długości 18,7 km
- Miechów - Szczepanowice o długości. 5,3 km
- Szczepanowice - Widoma o długości 13,1 km
- Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta) o długości 18,3 km
Budowa odcinka S7 Moczydło – Miechów trwa. 16 kwietnia 2020 r. podpisana została umowa na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego (Moczydło) do węzła Miechów. A 27 lipca 2020 r. rozpoczęły się pierwsze prace w terenie. Aktualnie trwają prace na 18 obiektach mostowych i są na różnym etapie zaawansowania. Na początku grudnia 2021 r zaawansowanie robót mostowych wynosiło 39,7 procent. Budowane są nasypy, powstają wykopy, kruszone są skały z wykopów. Zaawansowanie robót drogowych wynosi 40,2 procent.
Jedyna po tej stronie Krakowa wykonana część S7 to ponad 13-kilometrowy odcinek Szczepanowice - Widoma. Ta trasa - będąca jednocześnie obwodnicą Słomnik - została oddana do ruchu 4 października 2021 r.
Kłopoty były na odcinku S7 Widoma – Kraków. Wymieniano wykonawcą zadania.
Umowa na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma – Kraków (węzeł Kraków Nowa Huta) podpisana została w lipcu 2021 r. Odstąpiliśmy od umowy z poprzednim wykonawcą 4 grudnia 2020 r. w związku z brakiem należytego wykonywania robót i pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz powstałą zwłoką w realizacji prac na odcinku S7 Widoma - Kraków - informuje Iwona Mikrut z GDDKiA.
Nowy wykonawca do tej pory na budowanej S7 przeprowadził rozpoznawcze badania geologiczne i geotechniczne, kontynuowano prace związane z uporządkowaniem terenu po wyburzaniu obiektów i wycince. Trwają prace ziemne: usuwanie gleby, wzmacnianie podłoża, wykonywanie i profilowanie platform roboczych. Wykonywania jest m.in. platforma pod pale przejścia dla zwierząt. Do połowy stycznia 2022 r. trwać będą jeszcze prace przy weryfikacji i aktualizacji istniejących projektów, uwzględniające zmiany w przepisach.
Północna obwodnica Krakowa LISTOPAD 2021. Tak powstają tunel...
- Co zjeść, podróżując po Małopolsce? Oto regionalne przysmaki!
- Amerykański Rajd kantYny w gminie Wielka Wieś. Kowboje i rumaki pod maskami aut
- Wielka Wieś. Nietypowe dożynki. Korowody, wieńce, przyśpiewki na Wielkowiejskim Targu
- Piknik Rodzinny w Ojcowskim Parku Narodowym. Atrakcji nie brakowało!
- Gminne święto plonów. Przybył korowód z 13 wieńcami i przyśpiewkami
- Z wizytą w kozim gospodarstwie, czyli tam, gdzie zbierają suchy chleb
