https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy S7. Na północy Małopolski pola i łąki zamieniają się w nowoczesną "ekspresówkę" [ZDJĘCIA] 7.07

Marcin Banasik
"Ekspresówka" ciągnie się pomiędzy lasami, przecinając malownicze pola i łąki
"Ekspresówka" ciągnie się pomiędzy lasami, przecinając malownicze pola i łąki GDDKiA
Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Moczydło–Miechów idzie pełną parą. Z góry widać już dokładnie, którędy będzie przebiegać droga."Ekspresówka" ciągnie się pomiędzy lasami, przecinając malownicze pola i łąki. Ten fragment S7 będzie miał 18,7 km długości. Budowa pochłonie 752,9 mln zł. Zobaczcie, jak postępują prace przy tym odcinku.

FLESZ - Chorwacja zaostrza zasady wjazdu

od 16 lat

Obecnie na budowie S7 Moczydło–Miechów odbywają się przede wszystkim prace ziemne, choć nie tylko, bo trwa też m.in. zbrojenie i betonowanie np. ścian wiaduktu, który umożliwi przejazd nad drogą wojewódzką. Przeprawa wejdzie w skład węzła Miechów.

Będzie to dwujezdniowy odcinek (po dwa pasy ruchu plus rezerwa na trzeci), zaplanowano: dwa węzły (Książ i Miechów), 24 obiekty inżynieryjne, 20 przepustów o funkcji ekologicznej i dwa miejsca obsługi podróżnych – Giebułtów (w kierunku Kielc) oraz Małoszów (w stronę Krakowa).

Moczydło–Miechów to część drogi S7 o długości 55,6 km, której budowę podzielono na odcinki, także: Miechów–Szczepanowice (5,3 km), Szczepanowice–Widoma (13,1 km), Widoma–Kraków (18,3 km).

Trasa Moczydło–Miechów to element 55-kilometrowego fragmentu S7, którego budowę podzielono na kilka odcinków, poza opisywanym także: Szczepanowice–Widoma (13,1 km, zaawansowanie robót to ponad 80%), Widoma–Kraków (18,3 km,), Miechów–Szczepanowice (5,3 km).

Najbardziej zaawansowane prace (ponad 80 proc.) są na 13-kilometrowym odcinku Szczepanowice-Widoma. Jeśli wszystkie prace pójdą zgodnie z planem jeszcze w tym roku będziemy mogli przejechać ekspresówką miedzy Szczepanowicami a Widomą. Będzie to pierwszy przejezdny fragment "S7" na północ od Krakowa. Częścią nowej drogi będzie także obwodnicą Słomnik.

Aktualnie trwają również prace przy budowie północnej obwodnicy Krakowa. W ramach tej wartej ok. 1,5 mld zł inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa S52 o długości ok. 12,5 km, na odcinku od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice (ten ostatni węzeł wybudowany zostanie w ramach realizacji innej trasy - czyli S7 - i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa). Zakończenie prac nad budową północnej obwodnicy zaplanowano na 2023 r.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jak_zwykle_bez_hejtu
5 lipca, 14:10, Gość:

Zapytajcie jakie mają na tym odcinku opóźnmienie - już rok czy może więcej. A jeszcze niewiele zrobili.

Tak po prawdzie to najlepiej by bylo jakby skonczyli budowe tego odcnika raz odcinkiem w Miechowie (VIII 2024). W innym przpadku Miechow czeka drogowy armagedon ! - korkow na rondzie, ktore jest skrzyzowaniem E77 i obwodnicy Miechowa czy skrzyzowaniu ulicy Raclawickiej z E77 nawet nie chce sobie wyobrazac !

G
Gość

Zapytajcie jakie mają na tym odcinku opóźnmienie - już rok czy może więcej. A jeszcze niewiele zrobili.

j
jak_zwykle_bez_hejtu

Wielki PLUS za rezerwe pod 3-ci pas ruchu bo np.S19 - trase, ktora maja jechac tysiace TIR-ow - buduje sie praktycznie bez tej rezerwy !! Wiele innych expresowek niestety tez !

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska