FLESZ - Zima łagodna i bez śniegu?
Oferty w przetargu złożyły następujące firmy :
- Mosty Katowice z ceną 3 066 566 zł
- IVIA z ceną 2 499 483 zł
- COMPLEX PROJEKT z ceną 2 991 852 zł
- Sweco Engineering z ceną 3 171 985 zł
- konsorcjum: MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra (partnerzy) z ceną 2 263 200 zł
Spośród nich GKKDiA wybierze teraz wykonawcę, który przygotuje dokumentację projektową.
Ten, kto wygra przetarg będzie też musiał uzyskać ostateczną decyzję środowiskową dla tej inwestycji oraz będzie sprawował nadzór autorski w trakcie robót.
Inwestycja będzie polegała na budowie (po nowym śladzie) dwupoziomowego węzła. Po obu stronach drogi krajowej powstaną też łącznice, pasy włączeń i wyłączeń; przebudowany będzie odcinek drogi wojewódzkiej oraz powstaną drogi zapewniające komunikację lokalną.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa ronda, wiadukt, ekrany akustyczne, mur oporowy, ścieżka rowerowa i przepust dla ruchu pod DK7. Istniejące sieci infrastruktury technicznej będą przebudowane, powstaną też nowe oraz kanał technologiczny.
W lipcu br. został podpisany program inwestycyjny. Na sfinansowanie węzła zabezpieczono 73,2 mln zł.
Większość kosztów, zarówno na etapie przygotowania dokumentacji jak i robót budowlanych, pokryje Skarb Państwa, ale będą w nich partycypowały również samorządy: wojewódzki oraz gmina Myślenice.
3 lipca 2020 r. GDDKiA (reprezentująca Skarb Państwa) podpisała z nimi porozumienie, na mocy którego:
- gmina Myślenice pokryje koszty dokumentacji wstępnej, odszkodowań i budowy drogi gminnej, w sumie ponad 5,9 mln zł,
- samorząd Województwa Małopolskiego będzie miał swój udział w kosztach prac budowlanych, nadzoru inwestorskiego i wypłat odszkodowań, w sumie 20 mln zł.
Przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidywane jest na lata 2020-2023, natomiast roboty budowlane na lata 2024-2025.
Ze względu na duże natężenie ruchu panujące na odcinku DK7 Kraków - Myślenice, które według Generalnego Pomiaru Ruchu 2015 wynosiło ponad 33 tys. pojazdów/dobę, jest to jedno z bardziej niebezpiecznych miejsc zarówno dla kierowców przemieszczających się DK7 (Zakopianka) jak i kierowców włączających się do ruchu na DK7 z drogi wojewódzkiej i odwrotnie. Na skrzyżowaniu dopuszczone są wszystkie relacje skrętne. Realizacja inwestycji poprawi bezpieczeństwo i jednocześnie usprawni dojazd, a przez to funkcjonowanie i rozwój strefy ekonomicznej “Jawornik/Polanka”
- mówi Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKIA
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Tropiki zaledwie dwie godziny drogi od Krakowa! [ZDJĘCIA]
- Organizator orgii w Brukseli poszukiwany przez policję z Wadowic?
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
