https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

DK7. Ogłoszono przetarg na budowę węzła Myślenice na zakopiance

Piotr Rąpalski
Budowa węzła zakopianki w Myślenicach przyczyni się do zwiększenia płynności ruchu na DK7. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa węzła zakopianki w Myślenicach przyczyni się do zwiększenia płynności ruchu na DK7. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę bezkolizyjnego węzła drogowego drogi krajowej nr 7 z ul. Sobieskiego (drogą powiatową nr K1967) w Myślenicach. Węzeł będzie ważnym punktem na zakopiance i umożliwi bezkolizyjne włączenie drogi powiatowej do drogi krajowej. A to w znaczny sposób poprawi bezpieczeństwo i płynność ruchu na tym odcinku DK7.

Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację kontraktu od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie będzie wliczony okres zimowy (tj. od 16 grudnia do 15 marca).

Aktualnie, sterowanie ruchem na skrzyżowaniu odbywa się za pomocą sygnalizacji świetlnej. W ramach inwestycji zostanie ona zlikwidowana, a kolizyjne skrzyżowanie przebudowane na węzeł drogowy typu trąbka. Planujemy dodatkowe pasy włączania i wyłączania na obu jej jezdniach. Po północnej stronie inwestycji wybudowane zostaną dwie łącznice oraz droga przeprowadzona na wiadukcie nad DK7, zakończona skrzyżowaniem o ruchu okrężnym w ciągu ul. Sobieskiego. Dodatkowo, mając na względzie poprawę bezpieczeństwa pieszych przebudujemy i dobudujemy chodniki, a w rejonie starego cmentarza powstanie kładka dla pieszych. Dotychczasowe przejście dla pieszych na poziomie jezdni zostanie zlikwidowane.

Od południowej strony DK7, na wysokości obecnego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną powstanie skrzyżowanie z prawoskrętami, z wlotem i wylotem rozdzielonym wyspą. Między DK7 a rondem wybudujemy skrzyżowanie czterowlotowe ul. Sobieskiego z istniejącymi drogami dojazdowymi: na Tarnówkę oraz do ul. Sienkiewicza. W ciągu ul. Sobieskiego pojawi się małe rondo. Północny i wschodni wlot ronda to połączenia (łącznice) z jezdnią główną, natomiast wlot południowy będzie przedłużeniem ul. Sobieskiego w stronę centrum. Wlot zachodni natomiast umożliwi dojazd do posesji. W ramach inwestycji zostanie przebudowany także układ odwodnienia oraz oświetlenie terenu. W miejscach, które będą tego wymagały, staną ekrany akustyczne.

Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik - Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę.

DK7, czyli tzw. zakopianka, posiada jeszcze kilka miejsc, które GDDKiA chce przebudować. Zadania obejmujące działania pod względem poprawy bezpieczeństwa i zwiększenia przepustowości w Libertowie, Gaju, Krzyszkowicach, Jaworniku i Głogoczowie są na różnych etapach przygotowania i zaawansowania prac.

Najspokojniejsze kraje na świecie, zobacz zestawienie

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tadek
12 lipca, 14:34, Krakus:

To już jest szczyt . Wystarczy zlikwidować światła i możliwość skrętu w stronę Krakowa z ul . Sobieskiego. Osoby które z ul. Sobieskiego chcą skręcić w stronę Krakowa mogą wykorzystać drogę wzdłuż zakopianki i węzeł bezkolizyjny z ul . Sienkiewicz , przejadą 2 km. więcej. Po to wydawać miliony na niepotrzebny węzeł żeby zaoszczędzić garstce ludzi w km. ? Dodatkowo w planach jest nowa trasa S7 więc jest sens robić węzły na aktualnej która ma się stać docelowo drogą lokalną ?

a niby brakuje pieniędzy na inwestycje.

Poza tym - na co tam węzeł, jak kilkaset metrów wcześniej jest przejście dla pieszych? Zupełnie bezsensowny pomysł, powinno się zrobić tak jak piszesz.

K
Krakus
To już jest szczyt . Wystarczy zlikwidować światła i możliwość skrętu w stronę Krakowa z ul . Sobieskiego. Osoby które z ul. Sobieskiego chcą skręcić w stronę Krakowa mogą wykorzystać drogę wzdłuż zakopianki i węzeł bezkolizyjny z ul . Sienkiewicz , przejadą 2 km. więcej. Po to wydawać miliony na niepotrzebny węzeł żeby zaoszczędzić garstce ludzi w km. ? Dodatkowo w planach jest nowa trasa S7 więc jest sens robić węzły na aktualnej która ma się stać docelowo drogą lokalną ?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska