Otwarcie przejazdu przez Just nie oznacza, że zakończyły się już wszystkie prace w tym miejscu. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40km/h. Zalecane objazdy dla pojazdów powyżej 8t na oś pozostaną takie jak dotychczas, na całą zimę.
- Do tej pory wykonano 15 kilometrów palisad zaplanowanych i 6,5 kilometra palisad pod drogą. Te drugie pierwotnie nie były przewidziane, jednak jak zaczęto frezować nawierzchnię na odcinku między serpentynami, okazało się, że ruchy osuwiskowe nie tylko przesuwały masy nawierzchni z gruntami, ale także je obracały. Ujawniły się głębokie na kilka metrów szczeliny, do których wpływały wody podziemne. Aby wzmocnić drogę konieczna była budowa dodatkowych pali pod nią. Wykonano oczepy betonowe na całej długości drogi od kościółka w dół. Oczepy są belkami, które spinają pale, tworzące palisadę – relacjonuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Prace na Juście będą prowadzone prace przez całą zimę, ale poza korpusem drogowym. Po zakończeniu okresu zimowego droga krajowa nr 75 zostanie ponownie zamknięta, by dokończyć prace. Zgodnie z umową (podpisaną z konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” ze Skoczowa i Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe LIMDROG z Limanowej) do terminu realizacji nie jest wliczany okres zimowy, a zakończenie prac zaplanowane jest na maj 2019 r.
KONIECZNIE SPRAWDŹ: