Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Budowa S1 w Beskidach ma opóźnienie
W ostatnich dniach drogowcy wydrążyli drugą nawę tunelu w masywie Białożyńskiego Gronia w ciągu drogi ekspresowej S1 na odcinku liczącym ponad 8,5 km od węzła Przybędza do węzła Milówka, czyli obwodnicy Węgierskiej Górki. Jest to inwestycja o wartości prawie 1,4 mld zł. Jego budowa rozpoczęła się pod koniec października 2019 r.
W ramach zadania powstają dwa tunele: pierwszy pod masywem Barania Góra o długości 834 metrów, drugi pod masywem Białożyńskiego Gronia o długości 1 km. Drążenia krótszego tunelu nastąpiło pod koniec 2022 r.
Pod koniec czerwca w dłuższym z dwóch tuneli w masywie Białożyńskiego Gronia przebito nawę w kierunku Zwardonia. Druga nawa, którą właśnie przebito, wykonywana była od listopada 2020 r.
- Po pokonaniu 110 m doszło do zawału skał stropowych. Z tego powodu roboty wstrzymano, a prace górnicze ponowiono w grudniu 2021 r. W styczniu 2022 r. rozpoczęto drążenie od strony portalu południowego - informuje GDDKiA.
W ramach inwestycji budowane są też m.in. estakada o długości 940 m nad ulicami Zielona Górna i Zielona w Węgierskiej Górce oraz trzy mosty drogowe o łącznej długości 2,3 km, a także pozostałe estakady w ciągu drogi S1. Łącznie będzie ich pięć o łącznej długości 3,7 km.
- Ogólne zaawansowanie robót całego tego odcinka S1 przekracza 66 proc. W przypadku prac mostowych to 85 proc., drogowych 61 proc., wykopy wykonano w 97 proc., a nasypy w 87 proc. - wyliczają w GDDKiA.
Pierwotny termin zakończenia prac przypadał 10 sierpnia 2023 r. - W związku jednak z licznymi okolicznościami, jakie napotkały wykonawcę, przełożono go na przełom 2024 i 2025 r. Z uwagi jednak na konieczne procedury odbiorowe, ten odcinek drogi S1 udostępnimy kierowcom w I połowie 2025 r. - dodają w GDDKiA.
Trwa budowa S1 na innych odcinkach
Poza odcinkiem Przybędza – Milówka (obejście Węgierskiej Górki) budowa trasy S1 trwa także na innych fragmentach, w sumie na długości 55 km. Są to odcinki Podwarpie – Dąbrowa Górnicza (niemal 7 km), Mysłowice Kosztowy – Bielsko-Biała (w sumie prawie 40 km) oraz Wartość tych inwestycji przekracza 4 mld zł.
Blisko 441 mln zł wyniesie dofinansowanie ze środków UE na budowę odcinka drogi S1 Oświęcim -Suchy Potok (docelowo Bielsko-Biała Hałcnów) w ramach projektu S1 Kosztowy – Bielsko-Biała.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Kolej modernizuje drugą linię z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę ZDJĘCIA
- Miejski Ośrodek Sportu w Zatorze będzie sportową wizytówką gminy i Doliny Karpia
- Salezjanie w Oświęcimiu nadają blask zabytkowemu sanktuarium
- Oryginalny mural na dworcu kolejowym w Oświęcimiu na ukończeniu WIDEO
- Piknik wojskowy z okazji 84. rocznicy bitwy pod Rajskiem. WIDEO
- Hokeiści Re-Plast Unii Oświęcim spotkali się z kibicami. WIDEO
