Droga ekspresowa S7 Lubień - Rabka. Pierwszy wiadukt już gotowy

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Kierowcy jadący do Zakopanego lub Chyżnego będą mogli już nie tylko podziwiać, jak idą roboty na na budowie drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka. W czwartek samochody zostaną wpuszczone na pierwszy wiadukt wykonany w ramach tej inwestycji, a za kilka tygodni pojadą jednym 2,5-kilometrowym pasem nowej drogi.

CZYTAJ TAKŻE:

Zakopianka. Jeszcze przed południem kierowcy pojadą nowym wiaduktem

Gotowy wiadukt stoi nad budowaną drogą ekspresową i będzie wyprowadzał ruch z zakopianki w stronę granicy w Chyżnem. Już w czwartek zostanie puszczony nim ruch samochodów. Wiadukt jest elementem tzw. węzła Zabornia.

- Prowizoryczna droga, po której do tej pory jeździły auta, zostanie rozebrana, a pod wiaduktem zaczną się prace przy budowie właściwej drogi ekspresowej – mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

Drogowcy w tym miejscu mają już niewiele do zrobienia, bo za kilka tygodni planowane jest wpuszczenie ruchu na jedną z nitek nowej drogi, m.in. pod owym gotowym wiaduktem. Będzie to drugi element S7 Lubień - Rabka, przekazany kierowcom do użytku – chodzi o 2,5-kilometrowy odcinek.

Jak zapewnia Iwona Mikrut prace na budowie S7 w kierunku Podhala przebiegają sprawnie, na razie nie ma żadnych opóźnień, a GDDKiA nie ma większych zastrzeżeń do wykonawców. A jednym z nich jest włoska firma Astaldi, która kilka dni temu wycofała się z podpisaniu kontraktu na zaprojektowanie i budowę tunelu w Świnoujściu. Astaldi odpowiada za odcinek S7 z tunelem pod Luboniem Małym, którego wydrążono już ok. 40 proc.

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Wideo

Materiał oryginalny: Droga ekspresowa S7 Lubień - Rabka. Pierwszy wiadukt już gotowy - Dziennik Polski

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
racjonalista
Kompletnie niepotrzebna inwestycja. Są ważniejsze drogi w Małopolsce mające większe znaczenie gospodarcze do przebudowy. Np do Nowego Sącza, czy Oświęcimia, są to miasta generujące wielokrotnie większy dochód od Zakopanego.
p
ps
i co z tego, ta droga to potrzebna ale turystom a właśnie przeczytałem że wybrany wykonawca S7 z węzła w N. Hucie do węzła Widoma(czyli bardzo potrzebnej drogi stanowiącej też część północnej obwodnicy) zrezygnował z podpisania umowy bo ofertę składał 2 lata temu a w tym czasie dzięki świetnym rządom inflacja tak poszybowała że dużo firm budowlanych rezygnuje z kontraktów. Tym opłacało się nawet stracić 10mln wadium.
M
Mata Hari
Tu jest odpowiedź na pytanie znana od wieków
".Dwaj portretów malarze słynęli przed laty:
Piotr dobry, a ubogi. Jan zły, a bogaty.
Piotr malował wybornie, a głód go uciskał,
Jan mało i źle robił, więcej jednak zyskał.
Dlaczegoż los tak różny mieli ci malarze?
Piotr malował podobne, Jan piękniejsze twarze."
Ignacy Krasicki
Dziennikarz ma relacjonować a nie zadawać kłopotliwe pytania.
Żeby było śmieszniej tego nie wymyslił PiS .
a
author
Sami pisaliście o tym. Dlaczego sprzedajecie to co wam powiedzą? A zerknijcie na stronę z postępem robót i spróbujcie ruszyć główkami a następnie wygenerujcie jakieś ciekawe pytanie do GDDKiA. Na tym zdaje się polega dziennikarstwo.
Dodaj ogłoszenie