https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Droga Kraków-Olkusz zostanie rozbudowana. Będzie mniej korków?

Barbara Ciryt
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła przygotowania do rozbudowy drogi krajowej nr 94 na odcinku od Jerzmanowic do Giebułtowa.

Rozbudowa drogi zwanej u nas „olkuską”, obejmie 12-kilometrowy odcinek z wyłączeniem skrzyżowania w Czajowicach, które jest już modernizowane.

O bezpieczniejsze i wygodniejsze zjazdy wielokrotnie zabiegali mieszkańcy. W Jerzmanowicach nawet w siarczyste mrozy organizowali spotkania na drodze. Obecnie projektant konsorcjum firm z liderem MP-MOSTY przygotowuje koncepcję rozbudowy i prowadzi konsultacje z mieszkańcami.

W gminie Wielka Wieś na rozmowy z projektantami przyszło ponad 150 osób, w Sąspowie około 20 i w Jerzmanowicach kilkadziesiąt. - Na razie przedstawiamy dwa warianty rozbudowy drogi i zbieramy uwagi od mieszkańców - mówi Anna Kwiecień, zastępca kierownika projektu z MP-MOSTY.

Budowana zakopianka zdecydowanie przyspieszy poruszanie się na trasie Kraków-Zakopane

Budowa zakopianki jest niesamowita. Wkrótce pojedziemy pierw...

Jak zaznacza projektant Krystian Gałuszka, oba warianty przewidują poszerzenie pasa drogowego. Wraz z asystentem projektanta Piotrem Gadziną opisują propozycje projektowe.

- Jeden z wariantów przewiduje budowę pasa środkowego do lewoskrętów przy zjazdach na posesje. Drugi wariant zakłada budowę dodatkowej drogi dojazdowej. W tym wariancie zjazdy są na skrzyżowaniach i prowadzą na drogi dojazdowe, a z nich zjazdy na posesje - mówią. Jak zaznacza Krystian Gałuszka, ten drugi wariant jest bezpieczniejszy, ale wymaga zajęcia więcej prywatnych terenów.

W pierwszym wariancie może dojść do wyburzenia ok. 20 domów, w drugim do 40. To budzi sporo emocji wśród mieszkańców.

- Jeśli rozbudowa drogi ma wyglądać tak jak skrzyżowania w Czajowicach, to już się boję tej inwestycji. Skrzyżowanie przebudowano, ale nie doczekaliśmy się wygodniejszych rozwiązań - mówi mieszkanka gminy Wielka Wieś.

W Jerzmanowicach podczas konsultacji nie brakowało emocji. W Sąspowie jeden z mieszkańców stojąc przy skraju drogi ubolewał, że inwestorzy nie liczą się z własnością ludzi. - Szkoda przedstawiać swoje racje, oni mają spec ustawy, żeby zająć nasze podwórka - uciął rozmowę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

q
q
To jest oczywiście eufemizm. Tytuł na pewno wprowadza w błąd. Poprawny byłby - fragment drogi Kraków-Olkusz zostanie rozbudowany, bądź droga 94 na odcinku Jerzmanowice - Giebułtów. Mam nadzieję, że mądrze przebudowana. Bo to nie jest nie cała droga Kraków-Olkusz
G
Gosc
A nie lepiej uruchomic kolej Kraków-Olkusz Duzo ludzi dojezdza z Olkusza.
x
xxx
Tak. Niech poszerzą drogę ale nie zabierają podwórek leżących bezpośrednio przy drodze. Zjeść ciastko i mieć ciastko.
Przy okazji, przypomnienie dla mieszkańców - ten wybrukowany środek jezdni służy do lewoskrętów w Wasze podwórka. To nie jest parking, nie zostawia się auta na środku pasa drogowego. Dotyczy to zwłaszcza mieszkańców (i przyjeżdżających do kościoła/cmentarza) Przeginii.
q
q
A myszy się lęgną ze słomy i brudnej wody. Tak wygląda upraszczanie pewnych spraw. Przyczyną jest nie szeroka droga, tylko to, że ludzie wyprowadzili się z miasta na przedmieścia. Problem, który nieco bardziej zindustrializowane kraje przeżyły pół wieku temu. My jakoś nie uczymy się na ich błędach. Musi minąć pokolenie. Ale nie można tego pokolenia dyskryminować, co właśnie proponuje "ps". Sic
p
ps
poszerzanie dróg wjazdowych do miasta to głupota i zachęcanie ludzi do korzystania z samochodów a nie z komunikacji. to tylko zwiększy ruch a korki jak były tak będą
A
Adamo
A w treści ledwie od Jerzmanowic do Giebułtowa. Co to za przebudowa tytułowej trasy, gdy przebudują zaledwie jej część
O
O
Pewnie ekrany zasłonią też malownicze jurajskie krajobrazy. A korki będą jeszcze większe, bo nowobogaccy Janusze i Grażyny muszą dojechać swoimi wieśwagenami do roboty w Krakowie.
G
Gość
Obłęd.
Z
ZR
Nowa, "lepsza" droga, to większe zainteresowanie tańszą niż w Krakowie/Olkuszu ziemią, a to oznacza nowe domy/osiedla, a to oznacza nowych mieszkańców i nowe pojazdy (1 na osobę), a to oznacza większy ruch, a to oznacza, że zyski z modernizacji drogi nie będą taki, jak się obecnie wydaje.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska