Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Twa modernizacja linii Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice
Przebudowa linii nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim - Czechowice-Dziedzice to jedna z trzech największych inwestycji prowadzonych obecnie przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe w Małopolsce. Jej wartość to blisko 825 mln zł netto. Rozpoczęły się właśnie kolejne etapy prac a wraz z nimi nastąpiły zmiany w rozkładzie jazdy.
Przewoźnicy już od 4 września ograniczyli część kursów na odcinku z Oświęcimia do Libiąża, co związane jest z robotami wykończeniowymi, stabilizacją toru i szlifowaniem szyn. W wybrane dni września za część pociągów będzie funkcjonować na tym odcinku zastępcza komunikacja autobusowa. Przewoźnicy radzą dokładnie zapoznać się z rozkładami.
Na jeszcze dłuższe problemy powinni przygotować się pasażerowie na trasie z Oświęcimia do Trzebini od 29 września.
- Na odcinku Trzebinia - Chrzanów realizowane będą prace, obejmujące dwa wiadukty w Chrzanowie, przy ul. Siennej i Krasickiego oraz przebudowę mostu. Prace wymagają zmian w organizacji ruchu i wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej od 29 września do końca marca 2023 r. - zapowiada Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK.
Duże zmiany na trasach w powiatach tarnowskim i nowosądeckim
Duże zmiany czekają podróżnych, którzy będą chcieli dostać się koleją z Tarnowa do Nowego Sącza i Muszyny oraz do Jasła. W związku z remontem torowiska ruch pociągów na tej trasie będzie wstrzymany.
Prace, które rozpoczną się 1 października to kontynuacja remontu, który prowadzony był na linii kolejowej nr 96 z Tarnowa do Muszyny w poprzednich latach. Tym razem robotnicy pojawią na odcinkach: Tarnów Filia – Kłokowa, Kłokowa-Stróże oraz Nowy Sącz Biegonice - Muszyna. Prace obejmują wymianę szyn i podkładów oraz naprawę obiektów inżynieryjnych, mostów, przepustów oraz przejazdu kolejowo-drogowego.
Ponieważ trasa jest jednotorowa, remont oznacza całkowite wstrzymanie ruchu pociągów. Od 1 października składy Intercity jadące w kierunku Jasła i w Bieszczad będą kursować objazdem przez Dębicę i Rzeszów. Natomiast Koleje Małopolskie uruchamiają zastępczą komunikację autobusową. Za każdy pociąg KMŁ będą wyruszać w trasę co najmniej dwa autobusy – jeden obsługujący wszystkie stacje i przystanki po drodze, drugi zaś o charakterze przyspieszonym, umożliwiający szybszy dojazd dla podróżnych jadących w najdłuższych relacjach.
Trwa także duża modernizacja linii 97, 98 i 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Wartość tej inwestycji to 1,1 mld zł netto. Także ponad 1 mld zł mają kosztować prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Dzieci i młodzież z Ukrainy znalazły w naszym regionie drugi dom i nową szkołę
- Hokej. Strzelecki trening Re-Plast Unii Oświęcim kosztem torunian
- Oświęcim. Obchody 83. rocznicy agresji Niemiec na Polskę i wybuchu II wojny światowej
- W szkołach w Oświęcimiu zabrzmiał pierwszy dzwonek po wakacjach
- Strażacy ochotnicy w Grojcu świętowali 110-lecie swojej jednostki
FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS
