https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dwa nowe buspasy pojawią się na ulicach Krakowa. Zatrzęsienie zmian na drogach Krakowa tej jesieni

Piotr Rąpalski
Obrońców Krzyża/Kocmyrzowska
Obrońców Krzyża/Kocmyrzowska Andrzej Banas
Od 15 listopada na ulicach Mikołajczyka oraz Obrońców Krzyża pojawią się wydzielone pasy ruchu dla autobusów. Chodzi o poprawę czasu przejazdu autobusów komunikacji miejskiej. To kolejna zmiana w ruchu na ulicach Krakowa, a tych jesienią mamy zatrzęsienie, z powodu remontów, czy objazdów. Z nowości to rozpoczęcie remontu ulicy Kozienieckiej. Ale wiele zmian dotyczy też głównych arterii Krakowa.

Buspasy na Obrońców Krzyża i Mikołajczyka

Buspasy pojawią się na trzech odcinkach:

  • na ul. Obrońców Krzyża (od przejścia dla pieszych w rejonie wylotu ul. Barbary Radziwiłłówny do przejścia dla pieszych w rejonie Zespołu Szkół Zawodowych HTS)
  • na ul. Mikołajczyka w kierunku ronda Piastowskiego (na odcinku od ronda Hipokratesa do przejścia dla pieszych zlokalizowanego przez wiaduktem nad ul. Okulickiego)
  • na ul. Mikołajczyka w kierunku ronda Hipokratesa (od skrzyżowania z ul. Dunikowskiego do ulicy Złoczowskiej).

Celem wdrożenia buspasów jest poprawa czasu przejazdu autobusów komunikacji miejskiej. Na wymienionych odcinkach w godzinach szczytów komunikacyjnych występują zatory w ruchu.

Ulica Kozienicka do remontu

14 listopada ruszy remont nawierzchni jezdni na ulicy Kozienickiej. Prace będą prowadzone na odcinku od ul. Podgórki Tynieckie do pętli autobusowej.

W miejscu prowadzenia remontu będzie obowiązywać ruch wahadłowy. Prace zakończą się w połowie grudnia.

Ulica Morcinka: przebudowa w rejonie pętli autobusowej

Na ulicy Gustawa Morcinka w rejonie pętli autobusowej „Zesławice” trwa się przebudowa układu drogowego. Jak informuje inwestor, we wtorek, 14 listopada, rozpoczną się prace przy kładzeniu asfaltu. Roboty te potrwają około czterech dni.

Prace, które realizuje inwestor prywatny w ramach art. 16 ustawy o drogach publicznych, zakłada przebudowę układu drogowego wraz z pętlą autobusową i zatoką parkingową.

Ze względu na zamknięcie pętli autobusowej „Zesławice” obowiązują zmiany w kursowaniu autobusów linii nr 122 i 422.

Rozbudowa al. 29 Listopada: zmiany na odcinku Woronicza – Powstańców

Rozbudowa alei 29 Listopada zbliża się do końca. W tym tygodniu rozpocznie się asfaltowanie odcinka od ul. Woronicza do ul. Powstańców. W związku z tym czekają nas zmiany w organizacji ruchu drogowego.

W piątek, 17 listopada, od godz. 5.00 ruch kołowy na alei 29 Listopada, na odcinku od ul. Woronicza do ul. Powstańców, zostanie przeniesiony na stronę wschodnią.

Zostanie utrzymany zakaz lewoskrętu z al. 29 Listopada na drogę wewnętrzną O3 Business Campus i w ul. Woronicza. Zarówno z drogi wewnętrznej O3 Business Campus, jak i ul. Woronicza istnieje jedynie możliwość prawoskrętu.

Ulica Rybianka pozostaje zamknięta dla ruchu kołowego (objazd wytyczono przez ul. Pocieszka). Nadal zostanie utrzymany ruch jednokierunkowy na ul. Dobrego Pasterza w kierunku al. 29 Listopada (objazd przez ul. Powstańców i ul. Łepkowskiego)

Ulice Nad Strugą, Powstańców i Pocieszka pozostają otwarte dla ruchu w obu kierunkach.

Ciąg pieszy na odcinku od ul. Siewnej do ul. Rybianka pozostaje zamknięty. Ruch pieszy został przeniesiony na stronę wschodnią.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać przez tydzień, do 24 listopada.

Zgodnie z planem, wszystkie elementy rozbudowy al. 29 Listopada powinny się zakończyć do 30 listopada. Pozwolenie na użytkowanie powinno zostać wydane przed świętami Bożego Narodzenia

Prace na ul. Lubicz i Pawiej – nocne zmiany w ruchu drogowym

Od 13 do 21 listopada prowadzone będą prace serwisowe torowiska na ul. Lubicz i Pawiej. Nocami fragmenty tych ulic będą tymczasowo zamknięte dla ruchu drogowego. W dzień zarówno samochody, jak i tramwaje będą mogły bez przeszkód korzystać ze skrzyżowania ul. Basztowej, Lubicz, Pawiej i Westerplatte.

Ekipy serwisowe zajmą się naprawą nawierzchni jezdni, w której znajduje się torowisko.

W pierwszym etapie – od 13 do 16 listopada – na fragmencie ul. Lubicz przy skrzyżowaniu z ul. Westerplatte (wraz z łukiem, po którym tramwaje z tej ulicy skręcają w ul. Lubicz). W tym czasie nocami nie będzie możliwości wjazdu w ul. Lubicz, od Basztowej i Westerplatte.

W drugim etapie – od 16 do 21 listopada – ekipy zajmą się fragmentem torowiska na ul. Pawiej przy skrzyżowaniu z ul. Lubicz. Analogicznie prace będą prowadzone w nocy i wjazd w ul. Pawią będzie niemożliwy.

Rozbudowa al. 29 Listopada: zmiany w rejonie ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej

W środę, 15 listopada, zostanie wprowadzona zmiana organizacji ruchu na rozbudowywanej alei 29 Listopada w rejonie ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej.

Ruch pojazdów na al. 29 Listopada zostanie przekierowany na nowy fragment jezdni po stronie wschodniej. Piesi będą mogli korzystać z chodników po obu stronach jezdni. Możliwe są jednak korekty ich przebiegu. Zostanie wyznaczone nowe, tymczasowe przejście dla pieszych w rejonie skrzyżowania al. 29 Listopada i ul. Meiera.

Na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej ruch kołowy będzie odbywać się po południowej stronie ulicy w obu kierunkach. Natomiast ruch pieszych będzie odbywać się po stronie południowej.

Na ul. Meiera ruch kołowy będzie odbywać się po nowym przebiegu ulicy. Ruch pieszych będzie odbywał się po stronie północnej.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do 30 listopada.

Do 30 listopada ruch jednokierunkowy na ul. Dobrego Pasterza

Do 30 listopada będzie obowiązywać zmieniona organizacja ruchu na ul. Dobrego Pasterza, na odcinku od ul. Szklanej do al. 29 Listopada. Ruch pojazdów jest możliwy tylko w kierunku wylotówki na Warszawę. Zmienione zostały trasy autobusów nr 105, 132, 139, 199, 405 i 610.

Na ul. Dobrego Pasterza obowiązuje ruch jednokierunkowy w kierunku al. 29 Listopada. Do 20 listopada pojazdy będą korzystać z południowego fragmentu jezdni, a następnie – z północnej części jezdni.

Utrudnienia dla ruchu kołowego związane są ze zwężeniem jezdni oraz koniecznością korzystania z objazdu. Dojazd do ul. Dobrego Pasterza z al. 29 Listopada został poprowadzony ul. Powstańców i Łepkowskiego.

Na skrzyżowaniu z al. 29 Listopada ruch jest regulowany za pomocą tymczasowej sygnalizacji świetlnej. Dojazd do ul. Chlebowej został zapewniony od strony al. 29 Listopada.

Przystanek autobusowy na ul. Dobrego Pasterza przeniesiono w rejon ul. Szklanej.

Na ul. Dobrego Pasterza wytyczono tymczasowe przejście dla pieszych. Do 20 listopada piesi będą korzystać z chodnika po południowej stronie jezdni, a następnie z chodnika po stronie północnej.

Poseł Lewicy: PiS jest traktowane gorzej niż inne partie w PE

od 16 lat
Wideo

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jak_zwykle_bez_hejtu
14 listopada, 10:24, Zbigniew Rusek:

BUS-pasy na Mikołajczyka są KONIECZNE, gdyż po wprowadzeniu parkwoania i zwężenia jezdni do 1 pasa w każdym kierunku tak zakorkowano tę ulicę, że autobusy nie mogły w ogóle przejechać w godiznach popołudniowego szczytu. Tam powinno być zlikwidowane parkowanie na prawych pasach i one (czyt. prawe pasy) powinny być przekształcone w BUS-pasy z dopuszczeniem po num ruchu TAXI, karetek pogotowia, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, policji, pogotowia gazowni, ale NIE prywatnych aut elektrycznych). Malowanie powinno być skorygowane tak, by prawe pasy były szersze od lewych, ponieważ autobusy mają bardzo duże gabaryty. Idiotyzmem było to parkowanie - pod pretekstem komfortu przechodzenia przez jezdnię (sparaliżowalo ono przejazd autobusom) - to PIESI powinni być ostrożni i nie wkraczać na zebrę na widok pojazdów.

14 listopada, 10:29, jak_zwykle_bez_hejtu:

Ny to wyznacz bus pas np. Meissenera gdzie "geniusze" z ZIKiTu zwezili ulice do jednego pasa..... a swoja droga np. w Wiedniu nie ma zadnych buspasow i zarowno autobusy jak i policja i karetki jakos bardzo w korkach nie stoja mimo, ze aut jest 2 razy wiecej niz w Krakowie i autem mozna wjechac bez zadnych zezwolen i ograniczen do scislego centrum. Jak to mozliwe..... ? Ano tak, ze autobusow sie nie pcha na ulice gdzie jest olbrzymi ruch samochodowcy (Gurtel, Tangente, itp)... tam po wydzielonym torowisku jezdza tramwaje, do tego jest metro i kolej....

14 listopada, 11:41, Jacenty m.:

A Kraków obszarowo to Wiedeń co? i jeszcze jest to miasto developerów z przyjezdnymi wsiokami po trzy auta w rodzinie.Dawniej k....wa tego w Krakowie nie było.Chłop orał pole,karmił świnie i co najwyżej jeździł do Huty Lenina...osinobusem!!!!!!!!!!

A co ma obszar do rzeczy... Wieden jest 2 razy wiekszy niz Krakow i ma 2 ponad razy tyle mieszkancow i samochodow... wiec skala problemu jest taka sama ale jest on rozwiazany w madry sposob... do tego przy kazdej koncowej i paru przypadkach nie tylko koncowej stacji metra olbrzymie parkingi PR , czesto na ponad 1000 aut.

J
Jacenty m.
14 listopada, 10:24, Zbigniew Rusek:

BUS-pasy na Mikołajczyka są KONIECZNE, gdyż po wprowadzeniu parkwoania i zwężenia jezdni do 1 pasa w każdym kierunku tak zakorkowano tę ulicę, że autobusy nie mogły w ogóle przejechać w godiznach popołudniowego szczytu. Tam powinno być zlikwidowane parkowanie na prawych pasach i one (czyt. prawe pasy) powinny być przekształcone w BUS-pasy z dopuszczeniem po num ruchu TAXI, karetek pogotowia, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, policji, pogotowia gazowni, ale NIE prywatnych aut elektrycznych). Malowanie powinno być skorygowane tak, by prawe pasy były szersze od lewych, ponieważ autobusy mają bardzo duże gabaryty. Idiotyzmem było to parkowanie - pod pretekstem komfortu przechodzenia przez jezdnię (sparaliżowalo ono przejazd autobusom) - to PIESI powinni być ostrożni i nie wkraczać na zebrę na widok pojazdów.

14 listopada, 10:29, jak_zwykle_bez_hejtu:

Ny to wyznacz bus pas np. Meissenera gdzie "geniusze" z ZIKiTu zwezili ulice do jednego pasa..... a swoja droga np. w Wiedniu nie ma zadnych buspasow i zarowno autobusy jak i policja i karetki jakos bardzo w korkach nie stoja mimo, ze aut jest 2 razy wiecej niz w Krakowie i autem mozna wjechac bez zadnych zezwolen i ograniczen do scislego centrum. Jak to mozliwe..... ? Ano tak, ze autobusow sie nie pcha na ulice gdzie jest olbrzymi ruch samochodowcy (Gurtel, Tangente, itp)... tam po wydzielonym torowisku jezdza tramwaje, do tego jest metro i kolej....

A Kraków obszarowo to Wiedeń co? i jeszcze jest to miasto developerów z przyjezdnymi wsiokami po trzy auta w rodzinie.Dawniej k....wa tego w Krakowie nie było.Chłop orał pole,karmił świnie i co najwyżej jeździł do Huty Lenina...osinobusem!!!!!!!!!!

…w Krakowie nie
14 listopada, 10:24, Zbigniew Rusek:

BUS-pasy na Mikołajczyka są KONIECZNE, gdyż po wprowadzeniu parkwoania i zwężenia jezdni do 1 pasa w każdym kierunku tak zakorkowano tę ulicę, że autobusy nie mogły w ogóle przejechać w godiznach popołudniowego szczytu. Tam powinno być zlikwidowane parkowanie na prawych pasach i one (czyt. prawe pasy) powinny być przekształcone w BUS-pasy z dopuszczeniem po num ruchu TAXI, karetek pogotowia, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, policji, pogotowia gazowni, ale NIE prywatnych aut elektrycznych). Malowanie powinno być skorygowane tak, by prawe pasy były szersze od lewych, ponieważ autobusy mają bardzo duże gabaryty. Idiotyzmem było to parkowanie - pod pretekstem komfortu przechodzenia przez jezdnię (sparaliżowalo ono przejazd autobusom) - to PIESI powinni być ostrożni i nie wkraczać na zebrę na widok pojazdów.

14 listopada, 10:29, jak_zwykle_bez_hejtu:

Ny to wyznacz bus pas np. Meissenera gdzie "geniusze" z ZIKiTu zwezili ulice do jednego pasa..... a swoja droga np. w Wiedniu nie ma zadnych buspasow i zarowno autobusy jak i policja i karetki jakos bardzo w korkach nie stoja mimo, ze aut jest 2 razy wiecej niz w Krakowie i autem mozna wjechac bez zadnych zezwolen i ograniczen do scislego centrum. Jak to mozliwe..... ? Ano tak, ze autobusow sie nie pcha na ulice gdzie jest olbrzymi ruch samochodowcy (Gurtel, Tangente, itp)... tam po wydzielonym torowisku jezdza tramwaje, do tego jest metro i kolej....

Samo wyznaczanie buspasów jest ZAPRZECZENIEM i zanegowaniem zalety, jaką mają autobusy w porównaniu z tramwajami: możliwości współdzielenia pasa ruchu przez zbiorkom i użytkowników indywidualnych.

Widocznie w Wiedniu to rozumieją.

j
jak_zwykle_bez_hejtu
14 listopada, 10:24, Zbigniew Rusek:

BUS-pasy na Mikołajczyka są KONIECZNE, gdyż po wprowadzeniu parkwoania i zwężenia jezdni do 1 pasa w każdym kierunku tak zakorkowano tę ulicę, że autobusy nie mogły w ogóle przejechać w godiznach popołudniowego szczytu. Tam powinno być zlikwidowane parkowanie na prawych pasach i one (czyt. prawe pasy) powinny być przekształcone w BUS-pasy z dopuszczeniem po num ruchu TAXI, karetek pogotowia, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, policji, pogotowia gazowni, ale NIE prywatnych aut elektrycznych). Malowanie powinno być skorygowane tak, by prawe pasy były szersze od lewych, ponieważ autobusy mają bardzo duże gabaryty. Idiotyzmem było to parkowanie - pod pretekstem komfortu przechodzenia przez jezdnię (sparaliżowalo ono przejazd autobusom) - to PIESI powinni być ostrożni i nie wkraczać na zebrę na widok pojazdów.

Ny to wyznacz bus pas np. Meissenera gdzie "geniusze" z ZIKiTu zwezili ulice do jednego pasa..... a swoja droga np. w Wiedniu nie ma zadnych buspasow i zarowno autobusy jak i policja i karetki jakos bardzo w korkach nie stoja mimo, ze aut jest 2 razy wiecej niz w Krakowie i autem mozna wjechac bez zadnych zezwolen i ograniczen do scislego centrum. Jak to mozliwe..... ? Ano tak, ze autobusow sie nie pcha na ulice gdzie jest olbrzymi ruch samochodowcy (Gurtel, Tangente, itp)... tam po wydzielonym torowisku jezdza tramwaje, do tego jest metro i kolej....

Z
Zbigniew Rusek
BUS-pasy na Mikołajczyka są KONIECZNE, gdyż po wprowadzeniu parkwoania i zwężenia jezdni do 1 pasa w każdym kierunku tak zakorkowano tę ulicę, że autobusy nie mogły w ogóle przejechać w godiznach popołudniowego szczytu. Tam powinno być zlikwidowane parkowanie na prawych pasach i one (czyt. prawe pasy) powinny być przekształcone w BUS-pasy z dopuszczeniem po num ruchu TAXI, karetek pogotowia, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, policji, pogotowia gazowni, ale NIE prywatnych aut elektrycznych). Malowanie powinno być skorygowane tak, by prawe pasy były szersze od lewych, ponieważ autobusy mają bardzo duże gabaryty. Idiotyzmem było to parkowanie - pod pretekstem komfortu przechodzenia przez jezdnię (sparaliżowalo ono przejazd autobusom) - to PIESI powinni być ostrożni i nie wkraczać na zebrę na widok pojazdów.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska