Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ecco Holiday odwołuje loty

Katarzyna Janiszewska
Wojciech Matusik
Biuro podróży Ecco Holiday odwołuje sporą część wakacyjnych wyjazdów. Klienci, którzy nagle dowiadują się, że z planowanego od dawna odpoczynku nici, nie kryją złości. Przedstawiciele biura tłumaczą, że trzeba było anulować loty, które nie cieszyły się zainteresowaniem i że takie rozwiązanie to mniejsze zło.

W ostatnich tygodniach Ecco Holiday odwołało rezerwacje wakacyjne w popularnych miejscach, w terminach od maja do września. W sumie ok. 25 procent całej sprzedanej oferty. Z Krakowa są to loty na Korfu, do Turcji i Bułgarii. Niezadowolonych klientów, którzy kupili wakacje w zeszłym roku, są setki.

- Bardzo nam przykro z powodu tej sytuacji, również dla nas jest ona dotkliwa - deklaruje Aleksandra Olechnowicz z Ecco Holiday. - Anulując te rezerwacje, wybieramy mniejsze zło. Mimo niskich cen i wczesnego ogłoszenia oferty nie udało nam się zapełnić samolotów. Dodatkowo nałożyło się kilka niekorzystnych elementów: wzrost cen paliw, upadłość Air Poland.

Dokonaliśmy analiz obłożenia lotów czarterowych i porównaliśmy z zeszłym rokiem. Jest ono na tyle niskie, że próba ich realizacji byłyby dla nas ogromnym ryzykiem.

Takie tłumaczenie nie satysfakcjonuje klientów. Joanna wczasy na Teneryfie wykupiła 2 listopada 2011 r. "25.04.2012 dostałam wiadomość (...), że z powodu »braku minimalnej liczby rezerwacji biuro jest zmuszone odwołać imprezę turystyczną«. Odwołali już Egipt, Gran Canarię, Zakynthos, teraz przyszła kolej na Teneryfę - podobno (...) nie było chętnych, od maja aż do października. Ściema i cwaniactwo.

Wpłaciłam ok. 2000 zaliczki, biuro nimi przez 6 miesięcy dysponowało - świetny biznes! Po co brać kredyty w bankach na wysokie odsetki, przecież można z pieniędzy klientów wypracować niezłą sumkę! A klientom zwrócić bez odsetek! Proponując 5 proc. zniżki na obecną ofertę. Nie, (...) nie skorzystam" - pisze na forum oceniacz.pl. "To dziwne, że wakacje zostają odwołane na 3 miesiące wcześniej - to rzadko się zdarza. Przecież nie są w stanie stwierdzić teraz, czy będą mieli ludzi" - dodaje Hilton.

- To, co robimy, jest bardziej uczciwe, niż stawianie klienta pod bramką na cztery dni przed wylotem czy przerywanie komuś wakacji w trakcie - mówi Olechnowicz. - Chcemy, by choć część osób mogła spędzić urlop. Gdybyśmy mogli zaproponować ofertę alternatywną, na pewno byśmy to zrobili, mimo że ustawa o usługach turystycznych nie nakłada takiego obowiązku. Nie mamy możliwości. Zwrócimy klientom pieniądze - dodaje.

Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Krakowa. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska