https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ekolodzy piszą do prezydenta: Betonowa ścieżka nad Rudawą skompromituje Kraków

Piotr Tymczak
"Zgodnie ze standardami tras regionalnych nawierzchnia powinna być asfaltowa a wprowadzenie nawierzchni wodoprzepuszczalnej na wale przeciwpowodziowym (z założenia nieprzepuszczalnym) jest rozwiązaniem absurdalnym " - tak Polski Klub Ekologiczny komentuje plany budowy ścieżki rowerowej na wałach Rudawy w liście otwartym skierowanym do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

"Od wielu lat czekają na realizację popularne ciągi rekreacyjne w dolinach Rudawy i Prądnika. Wszystkie trasy regionalne mają ustalone standardy i przebiegając przez Kraków standardy te muszą być spełnione. Władze Krakowa także zadbały o odpowiednie standardy tras rowerowych. Projekt (koncepcja jak i projekt budowlany) powinien być zgodny z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa nr. 3113 (Standardy Infrastruktury Rowerowej) oraz poddany tzw. Audytowi rowerowemu. Zatem nie jest zrozumiałym dlaczego Zarząd Zieleni Miejskiej nie chce tych standardów spełnić w przypadku trasy regionalnej jaką jest VeloRudawa" - czytamy w liście otwartym Polskiego Klubu Ekologicznego do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

Autorzy listu zwracają też uwagę: "Od lat w Krakowie wszystkie projekty infrastruktury rowerowej poddawane są audytowi natomiast Zarząd Zieleni Miejskiej nie poddał projektu VeloRudawy audytowi. Jednocześnie wypowiedź medialna przedstawiciela Zarządu Zieleni Miejskiej o kuriozalnym proteście rowerzystów świadczy o kompletnym niezrozumieniu idei konsultacji społecznych prowadzonych w Krakowie i lekceważeniu użytkowników tych rozwiązań. Słuszne uwagi organizacji rowerowych przekazane inwestorowi w ramach konsultacji zostały zignorowane".

Przedstawiciele Akcji Ratunkowej dla Krakowa razem z inicjatywami Kraków Miastem Rowerów i Velo Małopolska przedstawili podczas konferencji prasowej uwagi, postulaty oraz pytania do Zarząd Zieleni Miejskiej w sprawie budowy ścieżki rowerowej nad Rudawą.

Kraków. Aktywiści protestują przeciwko budowie betonowej dro...

Ekolodzy podkreślają też: "Zgodnie ze standardami tras regionalnych nawierzchnia powinna być asfaltowa a wprowadzenie nawierzchni wodoprzepuszczalnej na wale przeciwpowodziowym (z założenia nieprzepuszczalnym) jest rozwiązaniem absurdalnym zwiększającym jedynie koszty i w przyszłości mogącym doprowadzać do przyspieszonej erozji wału. Nawierzchnie tego typu są nietrwałe i trudne do dobrego utrzymania. To marnowanie środków finansowych na fanaberie. Jest niedopuszczalnym, aby w skrajni trasy lokalizować: ławki, latarnie, kosze. Grzybki oświetleniowe zlokalizowane w nawierzchni mogą być przyczyną utraty stabilności przez rowerzystów i zagrożeniem bezpieczeństwa. Równolegle z budową drogi dla rowerów należy przystosować pozostałą część terenu (drugi wał, międzywale) do innych celów, m.in. spacerów, biegania, wyprowadzania psów, rekreacji i wypoczynku, zachowując walory przyrodnicze i krajobrazowe. Rozdzielenie ruchu rowerów od ruchu pieszego jest konieczne dla uniknięcia konfliktów".

O planach związanych z budową drogi rowerowej nad Rudawą obszerniej pisaliśmy tutaj:

Ścieka na wałach Rudawy zostanie wybetonowana. Wizualizacje na kolejnych slajdach.

Kraków. Beton pojawi się na wałach Rudawy. Na przebudowę bul...

Sytuacja pracownika na rynku pracy

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakus
Ta ścieżka zniszczy piękny teren przy wałach Rudawy. Nie powinna powstawać . Rowerzyści sobie dobrze na wałach radzą w tym momencie.
E
Ehh
Tylko to jest nawierzchnia a nie część konstrukcji wałów. Nawierzchnia asfaltowa to produkt destylacji ...ropy naftowej z która ,,ekolodzy "tak walczą. Swoją droga jakby spadlo zuużycie ropy,to ciekawe skad sie weźmie afalt na drogi .
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska