Eksperyment na korkującym się skrzyżowaniu

Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
Zaktualizowano 
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu testowo wyłączył sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulicy Lubicz z ulicą Rakowicką. Jeśli test się sprawdzi, to sygnalizacja zostanie wyłączona na stałe.

To kolejne skrzyżowanie w centrum Krakowa, na którym może przestać działać sygnalizacja świetlna. Tak jest już na wszystkich skrzyżowaniach pierwszej obwodnicy, poza skrzyżowaniem ulic Stradom, św. Idziego, św. Gertrudy i Bernardyńskiej pod Wawelem.

- Chwilę po godzinie 10 testowo wyłączamy sygnalizację na skrzyżowaniu Lubicz i Rakowicka. Jak będzie wszystko dobrze, to zostanie tak na stałe - mówi Piotr Hamarnik z ZIKiT.

Patrząc na wyłączanie sygnalizacji świetlnej na innych pobliskich skrzyżowaniach, wszystko wskazuje, że to rozwiązanie zostanie wprowadzone na stałe.

Bajkowy zachód słońca nad zimowym Zakrzówkiem [ZDJĘCIA]

polecane: Wyniki wyborów parlamentarnych 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
jasnowidz

Przecież to oczywiste!!!! Światła to proteza dla debili. Jak ludzie mają dobrze w głowie i są uważni - światła utrudniają i wydłużają przejazd. Ale że dajemy prawa jazdy niepełnosprawnym - to musimy za nich decydować (światłami)... Żal.

Z
Zamiennik

Wyłączmy światła, nazwijmy to eksperymentem...

p
polak

Wszystko super tylko że jeśli jedzie sie na wprost z Rakowickiej do budynku biurowego CBL to nie ma szansy zeby zobaczyc czy cos nie wyjeżdza zza autobusu czy tramwaju po prawej bo auta chowaja sie tam za pojazdy mpk.

G
Gość

Może wreszcie autobusy będą ulicą Lubicz jechać a nie stać w niekończących się korkach tramwajowych. Przymusowa jazda autobusów torowiskami to poroniony pomysł (autobus powinien mieć możliwość jazdy torowiskiem, gdy jezdnia jest zapchana a torowisko wolne, ale nie powinien być na tory skazany, gdyż często jest tak, że na torowisku jest zator tramwajowy a jezdnia jest akurat prawie pusta) a sygnalizacja - jak wiadomo -zawsze ogranicza przepustowość jezdni i komunikacja autobusowa na tym cierpi. Ja byłbym za wyłączeniem sygnalizacji na ulicy Pilotów pod Almą, gdyż to, co tam zrobiono, woła o pomstę do nieba (dla Pilotów - arterii z 11-ma liniami autobusowymi zielony sygnał skrócono a czerwony... wydłużono). Tam (na Pilotów) by się przydało przejście podziemne.

g
gb

i zobaczymy czy wszystko nie będzie działać lepiej. Jeżeli tak, następny do eksperymentu jest Urząd Miasta Krakowa.

m
mvb

a następne niech będą skrzyżowania Długiej i Szlaku oraz Szlaku i Warszawskiej

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3