Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu testowo wyłączył sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulicy Lubicz z ulicą Rakowicką. Jeśli test się sprawdzi, to sygnalizacja zostanie wyłączona na stałe.
To kolejne skrzyżowanie w centrum Krakowa, na którym może przestać działać sygnalizacja świetlna. Tak jest już na wszystkich skrzyżowaniach pierwszej obwodnicy, poza skrzyżowaniem ulic Stradom, św. Idziego, św. Gertrudy i Bernardyńskiej pod Wawelem.
- Chwilę po godzinie 10 testowo wyłączamy sygnalizację na skrzyżowaniu Lubicz i Rakowicka. Jak będzie wszystko dobrze, to zostanie tak na stałe - mówi Piotr Hamarnik z ZIKiT.
Patrząc na wyłączanie sygnalizacji świetlnej na innych pobliskich skrzyżowaniach, wszystko wskazuje, że to rozwiązanie zostanie wprowadzone na stałe.
Bajkowy zachód słońca nad zimowym Zakrzówkiem [ZDJĘCIA]
Przecież to oczywiste!!!! Światła to proteza dla debili. Jak ludzie mają dobrze w głowie i są uważni - światła utrudniają i wydłużają przejazd. Ale że dajemy prawa jazdy niepełnosprawnym - to musimy za nich decydować (światłami)... Żal.
Z
Zamiennik
Wyłączmy światła, nazwijmy to eksperymentem...
p
polak
Wszystko super tylko że jeśli jedzie sie na wprost z Rakowickiej do budynku biurowego CBL to nie ma szansy zeby zobaczyc czy cos nie wyjeżdza zza autobusu czy tramwaju po prawej bo auta chowaja sie tam za pojazdy mpk.
G
Gość
Może wreszcie autobusy będą ulicą Lubicz jechać a nie stać w niekończących się korkach tramwajowych. Przymusowa jazda autobusów torowiskami to poroniony pomysł (autobus powinien mieć możliwość jazdy torowiskiem, gdy jezdnia jest zapchana a torowisko wolne, ale nie powinien być na tory skazany, gdyż często jest tak, że na torowisku jest zator tramwajowy a jezdnia jest akurat prawie pusta) a sygnalizacja - jak wiadomo -zawsze ogranicza przepustowość jezdni i komunikacja autobusowa na tym cierpi. Ja byłbym za wyłączeniem sygnalizacji na ulicy Pilotów pod Almą, gdyż to, co tam zrobiono, woła o pomstę do nieba (dla Pilotów - arterii z 11-ma liniami autobusowymi zielony sygnał skrócono a czerwony... wydłużono). Tam (na Pilotów) by się przydało przejście podziemne.
g
gb
i zobaczymy czy wszystko nie będzie działać lepiej. Jeżeli tak, następny do eksperymentu jest Urząd Miasta Krakowa.
m
mvb
a następne niech będą skrzyżowania Długiej i Szlaku oraz Szlaku i Warszawskiej