FLESZ - Krótsza kwarantanna, eksperci chwalą decyzję
Zgodnie z zatwierdzoną i zgłoszoną czasową organizacją ruchu dla ul. Opolskiej, od soboty 19 września wprowadzona zostanie zmiana obecnie obowiązującej czasowej organizacji ruchu.
Planowana zmiana polegać będzie na zamknięciu północnej jezdni ul. Opolskiej (kierunek IKEA), na odcinku ok. 250 m, licząc od skrzyżowania z ul. Pleszowską. Ruch prowadzony będzie po jezdni południowej z wykorzystaniem dostępnej szerokości jezdni. Pozwoli to na zachowanie dwóch pasów ruchu w kierunku IKEI oraz jednego pasa ruchu w kierunku Nowej Huty.
Przełożenie ruchu w kierunku IKEI odbędzie przez wybudowane w etapie 1 przewiązki w pasie rozdziału. Przewiązki zlokalizowane są po wschodniej stronie skrzyżowania Opolska – Pleszowska oraz na wysokości szpitala Jana Pawła II.
Na pozostałym odcinku ul. Opolskiej objętym przebudową, zachowane zostaną dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Bez zmian funkcjonować będą również buspasy.
Szczegółowe informacje dotyczące planowanych zmian w ruchu kołowym i pieszym
Skrzyżowanie Opolska - Pleszowska
Wyłączenie sygnalizacji świetlnej – sygnalizacja świetlna działać będzie w trybie światła żółtego
Zakaz lewoskrętu z Opolskiej w Pleszowską – kierunek Nowa Huta – pojazdy poruszające się w kierunku Nowej Huty i zamierzające kierować się na północ (zielonki) powinny poruszać się ul. Wyki lub ul. Mackiewicza.
Dojazd do osiedli przy ul. Nad Sudołem i ul. Szopkarzy będzie możliwy przez ul. Wyki, Pachońskiego, Białoprądnickią i oczywiście ul. Nad Sudołem.
Zakaz lewoskrętu z Pleszowskiej w Opolską – kierunek Nowa Huta – z ul. Pleszowskiej w Opolską będzie można skręcić jedynie w prawo (kierunek Ikea). Pojazdy kierujące się na Nową Hutę powinny skorzystać z włączeń w ul. Opolską poprzez ul. Wyki, Mackiewicza, 29 Listopada.
Likwidacja przejścia dla pieszych – celem zapewnienia płynności ruchu na planowanym przewężeniu oraz biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zaplanowano przesunięcie przejścia dla pieszych ze skrzyżowania z ul. Pleszowską na skrzyżowanie z ul. Prądnicką.
Likwidacja przystanku autobusowego – kierunek Nowa Huta – przystanek autobusowy w obecnej lokalizacji wpływałby negatywnie na płynność ruchu kołowego oraz znacząco wydłużał odcinek jaki muszą pokonać piesi korzystający z tymczasowego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu Opolska – Prądnicka. W związku z powyższym zdecydowano o tymczasowym przeniesieniu przystanku autobusowego przed skrzyżowanie Opolska – Prądnicka.
Skrzyżowanie Opolska – Prądnicka
- Przeniesienie przejścia dla pieszych na zachodnią stronę skrzyżowania – w uzupełnieniu do wcześniejszego opisu w zakresie skrzyżowania Opolska – Pleszowska, tymczasowe przejście pieszo – rowerowe, zostanie zlokalizowane po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka (od strony Ikea).
- Jednocześnie czasowo zamknięte zostanie przejście po stronie wschodniej skrzyżowania Opolska – Prądnicka.
Powyższy zabieg pozwoli na płynne i bezkolizyjne włączenie się pojazdów z ul. Prądnickiej w ul. Opolską w kierunku Nowa Huta. Tym samym udało się zaplanować alternatywną trasę dla zawężonej ul. Opolskiej, z wykorzystaniem ulic Batalionu Skała AK – Bratysławska – Prądnicka.
Przeniesienie przystanku ze skrzyżowania z ul. Pleszowską – w uzupełnieniu do wcześniejszego opisu w zakresie skrzyżowania Opolska – Pleszowska, tymczasowy przystanek w kierunku Nowa Huta zlokalizowany będzie po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka a komunikacja piesza zostanie zapewniona po istniejącym chodniku oraz za pomocą opisywanego wyżej tymczasowego przejścia dla pieszych.
Ul. Nad Sudołem
W opracowaniu/zatwierdzeniu znajduje się tymczasowa organizacji ruchu, pozwalająca wykonać kanał przełazowy sieci ciepłowniczej wzdłuż ul. Nad Sudołem. Wprowadzenie tej organizacji ruchu planowane jest po uzyskaniu jej zatwierdzenia na październik. Roboty na tym zakresie prowadzone będą w sposób kroczący, z czasową zajętością jednego pasa.
Wykonawca w ramach powyższej organizacji ruchu wykona główne roboty polegające na budowie kanału przełazowego (strona północna – połowa zakresu) niezbędnego do wykonania sieci ciepłowniczej. Jest to sieć ciepłownicza o kluczowym znaczeniu tzw. magistralna. Budowana sieć ciepłownicza zasilać będzie całą dzielnicę Prądnik Biały, dlatego prace te traktowane są priorytetowo. Jednocześnie wykonanie sieci ciepłowniczej otworzy wykonawcy front robót pod jedno z głównych zadań kontraktowych, jakim jest budowa tunelu wzdłuż ul. Opolskiej.
- Co oni wyprawiają?? Oto Najlepsze MEMY o kierowcach! Zobaczcie
- Kolejny potwór wyciągnięty z Wisły! Ta ryba przeraża
- Oto najdziwniejsze nazwy polskich wsi. W niektóre aż trudno uwierzyć
- TOP 15 ginekologów w Krakowie wg ZnanyLekarz.pl [LISTA]
- Kraków. W końcu rozpocznie się przebudowa al. 29 Listopada! Tak będzie wyglądać
- Atrakcyjne mieszkanie na wynajem. Tak internauci kpią z ogłoszeń [MEMY]
