W poniedziałek rano odbyła się konferencja prasowa, podczas której Maciej Ostrowski, burmistrz Myślenic i Józef Tomal, starosta myślenicki podpisali porozumienie w sprawie wspólnych działań, które mają doprowadzić do przebudowy skrzyżowania w Krzyszkowicach na bezkolizyjne. W dokumencie czytamy, że „celem porozumienia, wobec bezczynności Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, jest przejęcie inicjatywy i wspólna kontynuacja działań Gminy Myślenice” mających na celu budowę bezkolizyjnego skrzyżowania.
Mieszkańcy Krzyszkowic od dawna na takie czekają. Na zebraniu wiejskim wiosną ubiegłego roku oprotestowali pomysł GDDKiA na korektę („ścieśnienie”) istniejącego skrzyżowania. Grozili blokadą zakopianki i postulowali budowę tunelu. Jerzy Grabowski, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Myślenicach przedstawił wtedy opracowaną przez siebie koncepcję budowy przejazdu podziemnego, którą obecny na zebraniu inżynier z GDDKIA ocenił jako prawdopodobnie możliwą do realizacji.
Na początku tego roku dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA w odpowiedzi do posła Jarosława Szlachetki napisał, że „została podjęta decyzja o zleceniu analizy - wielowariantowej koncepcji możliwości przebudowy skrzyżowania” - wnioski poznamy do końca drugiego kwartału br. Pismo to opublikował na portalu Wirtualne Krzyszkowice radny z tej miejscowości.
Video z konferencji. Burmistrz i starosta podpisali porozumienie
Jak tłumaczyli wczoraj burmistrz i starosta, zdecydowali się na podpisanie porozumienia dlatego, że GDDKiA do końca czerwca nie przedstawiła tej analizy. I zapowiedzieli, że rozpoczynają procedurę projektową w oparciu o wspomnianą już koncepcję dyr. Grabowskiego, bo innej i tak nie ma.
Iwona Mikrut, rzeczniczka GDDKiA, poinformowała nas wczoraj, że analiza została wykonana, ale projektant jeszcze nanosi poprawki. - Opracowanie miało wskazać wariant najmniej kolizyjny ze względów społecznych czyli z minimalną zajętością terenów prywatnych, omijaniem zabudowy, brakiem wyburzeń lub ich minimalizacją, zgodnie z przepisami prawa i zapewniając pełną obsługę ruchu (bez ograniczeń tonażu) - mówi rzeczniczka i dodaje, że w analizie jest mowa o przejeździe podziemnym.
Poseł Szlachetka zapowiedział zaprezentowanie jej dziś na konferencji prasowej.
FLESZ: Emerytury dla matek - kto będzie je dostawał?
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!