https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa ul. Kocmyrzowskiej. Nierówności betonowych płyt sprawiły, że przejazd autem jest jak pokonywanie toru z przeszkodami

Marcin Banasik
Płyty w tym miejscu wystają ponad drogę kilka centymetrów
Płyty w tym miejscu wystają ponad drogę kilka centymetrów Marcin Banasik
Rozbudowa ul. Kocmyrzowskiej mocno daje się we znaki kierowcom. Przez ostatnie tygodnie w związku z przebudową sieci wodociągowej wprowadzono tam połówkowe zajęcia jezdni ul. Architektów. Te utrudnienia już się skończyły, ale powstały nowe. W związku z wykopami położono tam betonowe płyty, których poziom nie jest dostosowany do drogi. W praktyce oznacza to, że podwozia aut przejeżdżających przez skrzyżowanie mocno cierpią. Głos w tej sprawie zabrał Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.

Największe problemy mają kierowcy wyjeżdzający z ul. Architektów i skręcający w lewo w stronę Proszowic. Tam nierówności sa największe.

- O problemie słyszeliśmy od osób, które przejeżdżają przez to skrzyżowanie. Poinformowaliśmy o tym wykonawcę prac - mówi Kacper Michna.

Przebudowa Kocmyrzowskiej

Kontrakt polegający na rozbudowie ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, modernizacji torowiska, przebudowie i powiększeniu pętli tramwajowej, a także budowie i przebudowie infrastruktury sieci podziemnych realizowany jest na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków podpisanego w lipcu 2021 roku. Wartość kontraktu z wykonawcą, firmą Gülermak wynosi 55,72 mln zł.

Ulica Kocmyrzowska zapewnia połączenie pomiędzy już rozbudowaną drogą wojewódzką nr 776 w gminie Kocmyrzów-Luborzyca, a aktualnie budowaną drogą ekspresową S7, która stanowić będzie fragment czwartej obwodnicy drogowej miasta.

Pierwszy z trzech odcinków

Obecnie miasto we współpracy z GDDKiA realizuje pierwszy z odcinków – od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej. Po zakończeniu inwestycji, ul. Kocmyrzowska posiadać będzie dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, obustronne zieleńce z planowanymi nasadzeniami drzew i krzewów oraz drogi dla pieszych i rowerzystów. Co niezmiernie ważne, w ramach zadania przebudowana zostanie linia tramwajowa, a w miejscu pętli tramwajowej „Wzgórza Krzesławickie” powstanie pętla tramwajowo-autobusowa wyposażona w terminal pasażerski. Powstanie w ten sposób wygodny węzeł przesiadkowy, którego brakuje w tej części miasta. Ponadto zostanie przebudowana podziemna infrastruktura techniczna, a sieć kanalizacji opadowej zostanie uzupełniona o zbiornik retencyjny.

Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska