FLESZ - Polacy za biedni by jeść eko
- Zrealizowaliśmy tę drogą przy dobrej współpracy z gminą Słomniki. Znaczny zastrzyk finansowy otrzymaliśmy z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. To ważny odcinek, bo łączy drogę krajową, ciągnie się wzdłuż strefy gospodarcze i dociera do dworca kolejowego w Słomnikach - mówił Wojciech Pałka, starosta krakowski podczas otwarcia szlaku.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatu Krakowskiego Łukasz Wróblewski przypomniał, że całość kosztowała prawie 4,5 mln zł, a z funduszy unijnych na tę inwestycje pozyskano 3 mln 74 tys. zł.
Powiat krakowski wyłożył 708 tys. zł, a gmina Słomniki 651 tys. zł. Remontowany odcinek drogi powiatowej ma około 2 km długości.
Burmistrz gminy Słomniki Paweł Knafel wspominał, że ta droga ma długą historię. Mieszkańcy zaznaczają, że przez lata jej stan był fatalny. Długo prosili o remonty.
- Interwencji w sprawie naprawy drogi było moc. Ja przez 25 lat pisałem pisma z prośbami o remont. Przed laty, gdy jeździły tu głównie samochody osobowe te zniszczenia nie były tak ogromne, jednak gdy umiejscowiły się tu firmy i zaczęły jeździć wielkie i ciężkie pojazdy, to dewastacja drogi była ogromna - mówi Lucjan Cerek, sołtys Januszowic. - Dziś z tego remontu cieszą się mieszkańcy, bo przecież po jednej stronie są firmy, po drugiej domy i posesje prywatne, do których ludzie codziennie dojeżdżają, ale cieszą się także kierowcy, którzy korzystają z drogi - dodaje sołtys.
Sołtysi wiosek leżących przy tej trasie i radni miejscy z gminy Słomniki dziękowali kwiatami za modernizację, zaznaczali, że pięknie wykonana droga pozwoli mieszkańcom i kierowcy szybko zapomnieć w jak opłakanym stanie była dotychczas.
W ramach prac wykonano nową nawierzchnię, chodnik, przebudowę skrzyżowania z drogą krajową i drogami lokalnymi oraz przebudowę zajazdów, kanalizacji deszczowej i rowów przydrożnych oraz fragmentu sieci wodociągowej.
Wicestarosta Arkadiusz Wrzoszczyk, zaznacza, że inwestycja była realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj. - To system dobry do budowy dróg krajowych, z udziałem dużych firm budowlanych posiadających zaplecze projektowe, natomiast dla firm realizujących lokalne zadanie wymaga dodatkowego poszukiwania projektantów i zlecania im części zadań - podkreśla.
Burmistrz Słomnik przypomina, że pierwsze rozmowy o przystąpieniu do przebudowy tej drogi były w 2015 r. - Przygotowanie trwało długo i wymagało wielu uzgodnień i trudnych rozmów. Wiele trudności przy realizacji tego zadania udało się wykonać dzięki negocjacjom z udziałem wicestarosty Wrzoszczyka - podkreśla burmistrz Kanfel.
Powiat krakowski. Moc kolizji na drogach: ciężarówki w rowac...
