- Najważniejsze jest to, aby pacjenci, którzy chcą zarejestrować się przez internet, pamiętali o podaniu wszystkich niezbędnych informacji, a więc przede wszystkim: o imieniu i nazwisku, numerze PESEL, numerze telefonu oraz danych ze skierowania, czyli informacji, do jakiej poradni jest ono wystawione i w jakim celu - mówi Barbara Rząca-Kuśnierz, kierownik przyszpitalnej przychodni.
Na e-maile dotyczące rejestracji on-line szpital odpowiada najpóźniej w następny dzień roboczy. Rejestracja odbywa się w taki sam sposób jak w przypadku telefonu czy osobistej wizyty pacjenta w przychodni, po prostu zostajemy zapisani na najbliższy wolny termin.
- Trzeba tylko pamiętać o wpisaniu w e-mailu danych, o których wcześniej wspomniałam. To bardzo ważne, bo jeśli będzie czegoś brakowało, to zamiast od razu zapisać pacjenta na wizytę, będziemy musieli poprosić go o uzupełnienie danych - mówi kierowniczka.
Przypomina także, że wszyscy pacjenci w dniu wizyty u specjalisty nie muszą już zgłaszać się do okienka rejestracyjnego, idą bezpośrednio do gabinetu lekarza. Sprawdzenie ich statusu w systemie elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców odbywa się przed wizytą i tylko osoby, co do których pozostają jakieś wątpliwości, są kierowane do rejestracji w celu uzupełnienia braków. - Pamiętajmy także o tym, że jeśli nie możemy przyjść na umówioną wizytę, to po prostu ją odwołajmy, nie blokując tym samym terminu innym pacjentom. Wystarczy jeden telefon lub właśnie wysłanie e-maila - dodaje.
Pacjenci bardzo często zapominają również o tym, że jeśli dostali w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym informację, że na przykład za siedem dni mają zgłosić się na kontrolę do specjalisty w przychodni, to muszą najpierw się do niego zarejestrować. - Oczywiście w tego typu przypadkach zawsze umawiamy na wyznaczony przez lekarza termin, ale kolejki są duże, dlatego warto od razu po wizycie w SOR zgłosić się do okienka rejestracji w naszej przychodni - apeluje kierownik.
Podpowiadamy, jak zarejestrować się on-line
W wyszukiwarce wpisujemy adres internetowy gorlickiego szpitala - www.szpital.gorlice.pl. Następnie otwieramy zakładkę "Dla pacjenta", która wyświetli się na stronie głównej szpitala. Kolejnym krokiem jest kliknięcie na "Rejestrację on-line", gdzie znajdziemy instrukcję, jak przeprowadzić internetową rejestrację. Na adres internetowy: [email protected]
należy wysłać wiadomość z kompletnymi danymi.
Przede wszystkim musimy pamiętać o uwzględnieniu: imienia i nazwiska osoby, która ma być zarejestrowana, jej numeru PESEL, adresu zamieszkania, rodzaju poradni, do której chce się zarejestrować oraz danych ze skierowania (data skierowania, jednostka kierująca, lekarz kierujący, rozpoznanie).
Potwierdzeniem rejestracji będzie wiadomość zwrotna z wyznaczonym terminem.
W przypadku braku wszystkich danych osoba obsługująca internetową rejestrację poprosi nas o ich uzupełnienie.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+