Wydatki na promocję jednostek samorządu terytorialnego w ostatnich latach w całej Polsce systematycznie rosły. Niedawno mieszkańcami naszego regionu wstrząsnął pomysł na promocję zaserwowany podatnikom przez urzędników z krakowskiego magistratu.
A jak to wygląda w powiecie wadowickim? Zapytaliśmy o to Urzędy Miasta w Wadowicach, Kalwarii Zebrzydowskich i Andrychowie.
Jakie są tu koszty cateringu i zakupu materiałów promocyjnych?
Czy w Wadowicach, Andrychowie i Kalwarii Zebrzydowskiej urzędnicy też już zaczęli oszczędzać? Kliknij w naszą galerię i sprawdź co i za ile kupują Urzędy Miasta powiatu wadowickiego.
Krakowski urząd wydał 153 750 zł (bez przetargu) na wykonanie i dostawę materiałów promocyjnych - 10 tys. sztuk zabawki drewnianej - grzechotki "Smok Wawelski". Wartość zamówienia wyniosła 153 750 zł, czyli poniżej kwoty 30 tys. euro.
Grzechotki z dostawy z 2020 roku obecnie są przechowywane w magazynach Urzędu Miasta Krakowa. Będą wysyłane sukcesywnie do najmłodszych mieszkańców Krakowa wraz z nową edycją Krakowskiej Wyprawki - tłumaczyli.
Wydatki jednostek samorządu terytorialnego na promocję rosną systematycznie w ostatnich latach. Zwiększające się środki z budżetów samorządowych nie przekładają się jednak na efekty. Już w kontrolach Najwyższej Izby Kontroli z ostatnich lat
zwrócono uwagę na liczne nieprawidłowości w tym obszarze. Dotyczyło to nieokreślania w planach jednostek samorządu terytorialnego oczekiwanych efektów marketingu prowadzonego w tych jednostkach.
Promocja gminy należy do jej zadań własnych. O skutecznej promocji można mówić wtedy, gdy przekłada się na poprawę wizerunku jednostki, co z kolei przynosi nowe inwestycje i miejsca pracy, zwiększa wpływy podatkowe, daje wzrost liczby turystów czy mieszkańców. Ocenę promocji prowadzonej przez gminy utrudnia fakt, że w polskim prawie nie ma definicji promocji ani uregulowań dotyczących warunków i zasad dla takich działań. W ujęciu marketingowym promocja to zbiór środków, za pomocą których przedsiębiorstwo lub sprzedawca komunikuje się z rynkiem, czyli przekazuje informacje o swojej działalności lub konkretnych produktach i usługach.
z kolei promocję gminy w literaturze definiuje się jako działania zmierzające do poinformowania i zachęcenia określonych osób
prawnych i fizycznych do aktywności gospodarczej ukierunkowanej tak, aby dawała efekty pożądane przez władze gminy czy regionu i zgodnie z programami rozwoju przez te władze opracowanymi.
Bądź na bieżąco i obserwuj
Pierwszy raz w historii zmieniono kurs planetoidy
