MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jak przygotować swoją firmę do udziału w targach branżowych?

Materiały Partnera
Wydarzenia branżowe to idealna okazja na profesjonalne zaprezentowanie swoich produktów lub usług na tle konkurencji, ale także czas na pozyskanie nowych kontrahentów czy po prostu konwersacji w cztery oczy z partnerami biznesowymi. Aby obecność przedstawicieli naszego przedsiębiorstwa na tego typu wydarzeniu przyniosła jak najwięcej korzyści, trzeba się do niego odpowiednio przygotować. Sprawdź najważniejsze kwestie, z którymi musisz się zmierzyć, zanim potwierdzisz uczestnictwo swojej firmy na targach branżowych.

Wybierz główny cel

Firmy w zależności od branży, różnie podchodzą do udziału w targach branżowych. Niektórzy kładą nacisk głównie na komunikację z klientem. Budują w tym celu otwarte stoiska z miejscami siedzącymi, ustyuowane z dala od zgiełku i głównych wydarzeń. Osoby obsługujące punkt firmowy, nie chowają się wówczas za sprzętem komputerowym, a zachęcają do rozmowy.  Dbają, aby dodatkowe atrakcje nie zakłócały wymiany zdań z kontrahentem. Przedstawiają ofertę firmy, jej usługi czy produkty. Posiłkując się wcześniej przygotowanymi materiałami promocyjnymi omawiają proponowane rozwiązania. Przedsiębiorstwo, które główny cel widzi natomiast w wyróżnieniu się na tle od konkurencji i jak najlepszej demonstracji produktu zatrudni uśmiechnięte hostessy ubrane w kolory firmowe i rozdające firmowe gadżety czy ulotki. Musisz pamiętać, że to jaki cel wybierzesz - zdefiniuje Twoje późniejsze działania i ich koszty. 

Zatroszcz się o promocję 

Zadbaj o to, aby wysłać powiadomienie o udziale Twojej firmy w targach do swoich klientów i mediów branżowych. Opublikuj post o uczestnictwie w danym evencie w mediach społecznościowych. Dopilnuj, aby logo i nazwa Twojej firmy zainstaniała na landing page'u i spisie wystawców na stronie internetowej wydarzenia. Nie zapomnij wydrukować sporej ilości materiałów promocyjnych i przygotować bannerów.

Zadbaj o odpowiedni wygląd stoiska

Po wybraniu głównego celu, możesz przystąpić do zaplanowania wielkości i usytuowania swojego stoiska firmowego. Oprócz bannerów, stołów i krzeseł warto zaopatrzyć się w profesjonalny pawilon. Tutaj z pewnością opłaci się współpraca z firmą wypożyczającą specjalne namioty wystawowe. Zwykle są one dobrze dostosowane do rozłożenia ich na różnego rodzaju targach. Mogą one też spełniać funkcję magazynu, w którym będziesz przechowywać ulotki reklamowe i materiały promocyjne czy napoje, a także służyć jako zaplecze dla obsługujących stoisko przez wiele godzin pracowników. Zwykle namioty takie są bardzo szybkie w montażu i łatwe w transporcie. Zawsze wybieraj namiot odznaczający się funkcjonalnością i profesjonalnym wyglądem. Koniecznie skorzystaj również z opcji brandingu namiotu. Poproś o wykonanie dla Ciebie namiotu reklamowego w odpowiednim kolorze, z wybranym nadrukiem, napisem i oczywiście logo Twojej firmy, które przyciagnie wzrok klientów w czasie targów.  (źródło: http://www.mastermarket.com.pl/)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska