reklama

Już połowa Polaków robi zakupy przez internet

RedakcjaZaktualizowano 
Potencjał urządzeń mobilnych nie jest jeszcze wystarczająco doceniany, a one same są niedostatecznie zaangażowane w sprzedaż internetową. Powoli przestają być jednak tylko instrumentami wykorzystywanymi do komunikacji, w coraz większym stopniu stając się narzędziami, za pośrednictwem których dokonuje się zakupów.

Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2018” stworzony przez Gemius PBI, już ponad połowa kobiet i 46 proc. mężczyzn w naszym kraju dokonuje zakupów przez internet. Aż 38 proc. Polaków jest zainteresowanych obsługą klienta zgodnie z modelem „tylko online”, co na tle innych krajów Europy daje bardzo obiecujące wyniki. Warto przy tym zaznaczyć, że co czwarty Polak dokonuje zakupów jedynie mobilnie! Troska o klienta w sieci staje się zatem kwestią coraz bardziej istotną.
O tym, jak zwiększać grono odbiorców – m.in. poprzez dostosowanie stron internetowych do ich potrzeb i oczekiwań oraz tworzenie nowoczesnych rozwiązań mobilnych – będzie można dowiedzieć się na konferencji Mobile Trends Conference for e-commerce, podczas wystąpienia Joanny Ostafin dotyczącego projektowania aplikacji dla generacji Z. Konferencja odbędzie się 13 i 14 września 2018 roku w Krakowie.

Jak sprostać oczekiwaniom klientów w sieci?

Rodzaje nabywanych przez internet produktów zależą od różnych czynników demograficznych, m.in. wykształcenia, wieku, płci. Konsumenci najczęściej sięgają po artykuły takie jak książki, odzież i bilety na wydarzenia kulturalne. Wśród zalet dokonywania transakcji w e-sklepach, respondenci wymieniają prostotę i oszczędność czasu oraz pieniędzy w porównaniu z tradycyjnymi zakupami.

To ciekawe, że już co czwarty Polak zamawia produkty przez zagraniczne sklepy internetowe. Coraz więcej aktywnych użytkowników internetu przyznaje się do wykorzystywania w tym celu urządzeń mobilnych! Ofertę dowolnego sklepu możemy sprawdzić przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu, bez wychodzenia z domu. Dlatego jest to atrakcyjna forma dokonywania zakupów, sprawdzania opinii czy porównywania cen. Klienci chcą mieć jednak pewność, że ich dane nie są w żaden sposób zagrożone.

Jak wskazuje raport „Koszyk Roku”, 95 proc. sklepów internetowych jest dostosowanych do urządzeń mobilnych i aż 94 proc. z nich posiada zabezpieczenie certyfikatem SSL (https w adresie), dzięki któremu dane użytkowników są bezpieczne. Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Edisonda wskazują również na ważne aspekty, brane pod uwagę przez klientów e-sklepów. Zgodnie z nimi jednym z istotnych powodów, dla którego użytkownik zakłada konto w sklepie internetowym, jest chęć dokonania przez niego kolejnych zakupów w przyszłości. Znaczący jest także fakt, że ograniczenie ilości form płatności wywołuje niezadowolenie wśród nabywców.

Podczas Mobile Trends Conference for e-commerce Maria Leńczuk z Edisondy odpowie na pytanie, jak nie zniechęcić klienta sklepu internetowego i co powoduje jego powrót na stronę. Dodatkowo odwoła się do wyników wcześniej wspomnianego badania „Koszyk Roku 2018”, dogłębnie analizując jego dane.

Pomimo ogólnego zadowolenia i satysfakcji z realizowanych transakcji, ankietowani wskazują również kilka trudności i niedoskonałości, pojawiających się na etapie dokonywania zakupów internetowych. Oprócz długiego czasu oczekiwania na zamówienie czy wysokich kosztów dostawy pytani deklarują, że najczęściej spotykanymi przez nich niedogodnościami są niedopasowane do urządzeń mobilnych witryny oraz niefunkcjonalne formularze. O tym, jak sprostać oczekiwaniom odbiorców, opowie podczas wrześniowej konferencji Michał Giera ze Spicy Mobile.

Co zrobić, by przyciągnąć klienta?

Kilka praktycznych wskazówek osiągnięcia sukcesu w m-commerce zdradzi już we wrześniu Raluca Radu – Country Manager z Answear.ro, która organizuje także największe wydarzenie poświęcone branży sprzedaży internetowej w swoim kraju. Co więcej, na tematy dotyczące projektowania czy UX podczas Mobile Trends Conference for e-commerce został przeznaczony cały blok, dzięki czemu zagadnienia te będą dogłębnie omówione i wyjaśnione. Starannie dobrani, doświadczeni prelegenci opowiedzą również o strategiach kanałów mobilnych oraz najnowszych technologiach przydatnych do skutecznego prowadzenia e-sklepu.

Paul Swaddle i Steven Hoober o tym, jak projektować e-sklepy

Użytkownicy, którzy dokonują zakupów, używając kilku kanałów, kupują częściej, a także wydają więcej pieniędzy w porównaniu do klientów korzystających z jednego źródła. Aż 85 proc. konsumentów rozpoczyna proces zakupowy na innym urządzeniu niż to, na którym dokonuje jego finalizacji. Co tak naprawdę oznacza omnichannel i dlaczego warto go wykorzystywać, opowie podczas konferencji Grzegorz Rudno-Rudziński, ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej. Wyjaśni, jak powinna przebiegać współpraca różnych kanałów i jak mają się one uzupełniać.
O tym, w jaki sposób tworzyć lepsze witryny internetowe oraz używać aplikacji do efektywnego pozyskiwania odbiorców, opowiedzą natomiast: twórca aplikacji Pocket Paul Swaddle oraz projektant pierwszej mobilnej wersji Google Steven Hoober. Poruszony zostanie także temat dotyczący praktycznych aspektów zakupów mobilnych. Przybliży go nam – na podstawie swoich codziennych obserwacji – Maciek Ziemczonek, Performance & Outbound Marketing Manager w Grupie Domodi.

Mobile Trends Conference for e-commerce to pierwsze wydarzenie poświęcone w całości branży sprzedaży internetowej w kanale mobilnym. Strategie stawiające konsumenta w centrum uwagi stają się ważnym elementem działalności, dlatego też warto poświęcić temu uwagę. Dzięki obecności ekspertów i praktyków, zarówno z kraju jak i zagranicy, specjalna edycja wydarzenia pomoże uczestnikom lepiej zrozumieć tematy związane z obsługą klienta w sieci, a także ułatwi zorientowanie się na realizację i dopasowanie do ich potrzeb oraz oczekiwań.

Mobile Trends Conference for e-commerce – przydatne informacje

Data: 13–14 września 2018
Miejsce: Best Western Premier Hotel, ul. Opolska 14A, Kraków
Szczegółowy program: www.ecommerce.mobiletrends.pl/program
Rejestracja uczestników: www.ecommerce.mobiletrends.pl/rejestracja#register

100 mln euro z Funduszy Norweskich na rozwój innowacji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wesley

Zakupy internetowe to duże ułatwienie dla potencjalnych nabywców, szczególnie, że pozwalają wybrać z szerszego spektrum towarów, uzyskać lepszą cenę. Z drugiej strony niosą ryzyko polegające na narażeniu się na zawarcie transakcji z oszustami. Niewiele da analiza opinii o sprzedawcy, gdy ten negatywne opinie stara się zrównoważyć pozytywnymi, generowanymi przez swoje środowisko. Dobrym przykładem może być firma Armatura Krakowska Sp. z o.o., która działając jako sklep Bayzone.pl nabrała już w tym roku kilkadziesiąt osób, pobierając wpłaty i nie wydając towaru. Na portalach Opineo czy Ceneo aż roi się od coraz to nowych informacji o oszukanych klientach. Spór z oszustem można bez problemy w sądzie wygrać, ale koszty pozwu trzeba ponieść, a egzekucja niekoniecznie będzie skuteczna. Coraz więcej pojawia się firm, które oferują towar, a gdy zdenerwowany klient wycofuje się z transakcji, to firma skrzętnie zauważa, że w regulaminie ma 14 dni na zwrot pieniędzy. Potrzymać 14 czy w praktyce więcej dni pieniądze klientów, to przecież czysty zysk. Czy czasem nie taki był rzeczywisty zamiar sprzedawcy? Takie sytuacje zdarzają się coraz częściej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3