https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kluczowy odcinek Krakowskiego Szybkiego Tramwaju wkrótce będzie gotowy

Piotr Błoński
Kluczowy odcinek Krakowskiego Szybkiego Tramwaju jakim jest estakada trawmwajowo-pieszo-rowerowa łącząca ulice Wielicką i Lipską jest coraz bliższy ukończenia. Na samej estakadzie trwają już prace wykończeniowe, podobnie jak na najeździe od strony ul. Lipskiej. Po stronie ulicy Wielickiej wkrótce zaczną być układane tory tramwajowe. W otoczeniu estakady trwają również prace przy budowie dróg. Dzięki bezkolizyjnemu połączeniu nad torami dworca w Płaszowie przejazd tramwajem z Kurdwanowa i Bieżanowa do centrum Krakowa skróci się o kilka minut.

Inwestycja ma zostać oddana do użytku we wrześniu tego roku.

Źródło: Gazeta Krakowska

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bmw
w tekście jest nieścisłość.
Podróż z południa Krakowa do Centrum się nie skróci, gdyż tramwaj ominie Starowiślną.
Podróż do Centrum się nieco wydłuży (trzeba będzie dojechać az do Dworca Gł. żeby dostac się do Centrum).
Podróż do Krowodrzy owszem skróci się.
P
Pirelli
Matoły, estakada za 145 mln bez pasa dla samochodów. Płaszów by się bardziej rozwinął, ale po.
Ale jakby tam miała powstać szkoła majchrowskiego to i pieniądze na lądowisko dla helikoptera by sie znalazły
N
NieTypowyJanusz
Zasada prosta, ale widać nie mieści się w niekórych prosych rozumkach. Masz auto wiec stać się na stanie w korkach za cenę komfortu, przebywania we własnym samochodzie, własnej przestrzeni, możesz tam robić co chcesz (w granicach prawa), jesteś niezależny od komunikacji miejskiej, czego jeszcze żadasz? Autostrad w mieście?! Dla samochodu nie zrobi różnicy 3 km nadłożonej drogi, bo nie ty go pchasz tylko on wiezie ciebie. Mam samochód jadę nim liczę się z dłużsż drogą i staniem w korkach za cenę komfortu przebuwania we własnej przestrzeni. Jadę tramwajem/autobusem powinieniem mieć blisko do przystanku, częste połączenia i szybszy przejazd bo to mniej komfortowy środek transportu. To chyba oczywiste.
q
qaz
No brak jest przejazdu autem, żeby tramwaj nie stał w korkach. A jak chcesz przejazd autem to znajdź 300 mln zł, bo estakady drogowej UE nie dofinansuje.
K
Kubuś
Chyba sam jesteś matołem. Do tych 145 mln zł UE dołoży do 85%, do estakady dla aut za kolejne 150 mln zł dołożyłaby równe ZERO. Jak amsz 150 mln zł extra, to daj, zbudujemy i estakadę dla aut...
o
ok
...i tylko przejazdu samochodowego tam brak.
Niepojętym jest, jak można było taką szansę na normalizację ruchu Płaszowa zmarnować.
H
Hutas
Czy ktoś widział za Majchrowskiego inwestycję oddaną w terminie? Ja nie.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska