Za nadzór odpowiadać będzie konsorcjum firm Drogowa Trasa Średnicowa SA z Katowic, INTEGRAL Sp. Z o.o. z Katowic i Jerzy Bajer Firma Inżynierska ARCUS z Krakowa. Firmy odpowiadać będą za zarządzanie, koordynowanie, kontrolę i nadzór nad budową drogi na odcinkach Lubień-Naprawa, Naprawa-Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała-Chabówka wraz z budową nowego odcinka drogi krajowej nr 47 klasy GP na odcinku Rabka Zdrój – Chabówka. Zgodnie z umową konsorcjum nadzorujące ma wyodrębnić trzy niezależne Zespoły Ekspertów i pełnić swoją funkcję do zakończenia i rozliczenia kontraktu na roboty budowlane.
Pod koniec kwietnia podpisano umowę z wykonawcą odcinka Skomielna Biała-Rabka-Zdrój. Zaczęły się prace przygotowawcze, a jeszcze w tym miesiącu mamy poznać harmonogram prac. Inwestor ma 22 miesiące (bez okresu zimowego od 15 grudnia do 15 marca) na ukończenie odcinka o długości 6 km. Jego koszt to 615 mln zł. Nowy odcinek S7 na Zakopiance (Lubień - Rabka) ma liczyć ponad 15 km, a jego koszt szacuje się na 3,22 mld zł. Teraz czekamy już tylko na podpisanie umów na realizację odcinków Lubień-Naprawa i Naprawa-Skomielna Biała wraz z budową tunelu. Jak informuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przewidywany termin podpisania umów to 29 czerwca.
Wykonawcą odcinak Lubień-Naprawa (7,5 km) będzie polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Koszt inwestycji do ponad 521 mln zł. Z kolei odcinek od Naprawy do Skomielnej Białej, wraz z tunelem o długości ok. 3 km, w tym z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2 km, budować będzie włoska firma Astaldi z Rzymu. Koszt to prawie 969 mln zł.
Źródło: Gazeta Krakowska
