https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejowa inwestycja w Nowym Sączu wkracza w kolejny etap. Zamykają następny fragment ulicy na dwa miesiące

Alicja Fałek
DCIM\100MEDIA\DJI_0549.JPG
DCIM\100MEDIA\DJI_0549.JPG
Przebudowa linii kolejowej 104 w obrębie wiaduktu przy ul. Zielonej w Nowym Sączu wkracza w kolejny etap. Firma TORPOL S.A. musi wykonać kolejne prace, które skutkują zamknięciem skrzyżowania ul. Waryńskiego i ul. Kolejowej oraz fragmentu drogi, na okres dwóch miesięcy. Prace postępują także na innych odcinkach modernizowanej linii kolejowej.

Budowa linii kolejowej Piekiełko-Podłęże, która pozwoli na dojazd pociągiem z Nowego Sącza do Krakowa w godzinę, to także modernizacja linii kolejowej 104 na odcinku Nowy Sącz-Chabówka. Prace zostały podzielone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na kilka odcinków i trwają od 2023 roku. Miejscami są one mocno zaawansowane, jak w przypadku Nowego Sącza.

Od dłuższego czasu nieprzejezdny jest fragment ul. Zielonej, łączący się z ul. Kolejową, gdzie stawiany jest nowy wiadukt kolejowy. Firma TORPOL S.A., wykonawca inwestycji, podejmuje się kolejnych robót. W związku z przebudową infrastruktury podziemnej od poniedziałku 3 marca, od godz. 9 na okres dwóch miesięcy nastąpi zamknięcie odcinka ul. Kolejowej oraz ul. Waryńskiego. Kierowcy muszą patrzeć na znaki, ponieważ wprowadzona zostanie zmieniona organizacją ruchu w pobliżu wyłączonego z ruchu skrzyżowania.

Kolejne utrudnienia ale chwilowe zapowiadane są na ul. Węgierskiej w rejonie przebudowywanego wiaduktu. W nocy z 5 na 6 marca oraz z 6 na 7 marca od godz. 21 do godz. 5 nad ranem przeprowadzony zostanie demontaż deskowania ustroju nośnego, przez co fragment drogi zostanie wyłączony z ruchu.

W Nowym Sączu duża część projektu polega także na zabezpieczeniu skarp tuż obok linii kolejowej. Wzmacniany jest grunt i budowane mury oporowe. Widać to zwłaszcza przy stacji kolejowej przy ul. Kościuszki i wzdłuż linii biegnącej przez osiedle Wólki.

Postęp prac widać na odcinku od Klęczan do Marcinkowic. Coraz wyraźniejszy staje się zarys modernizowanej linii kolejowej. Wykonawcy przygotowują grunt pod tory, instalują semafory i elementy sieci trakcyjnej.

Z ostatnio przekazanych przez prezydenta Nowego Sącza informacji wynika, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prawdopodobnie zakończą prace przy modernizacji linii kolejowej 104 na terenie miasta wcześniej, niż planowano.

- Jestem w kontakcie z PKP PLK w sprawie prowadzonej na terenie miasta inwestycji kolejowej. Także służby miejskie głównie Miejski Zarząd Dróg monitorują sytuację - zapewnia Ludomir Handzel.

Jak dodaje prezydent Nowego Sącza, spółka PKP PLK przeprowadziła analizę zaawansowania prac modernizacyjnych w Nowym Sączu. Wynika z niej, że prawdopodobnie uda się skrócić czas zamknięcia ul. Krakowskiej dla ruchu do około 18 miesięcy. Podany w październiku 2023 roku termin realizacji prac wynosił 24 miesiące. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku prac na ulicach Kolejowej i Zielonej połączonych z budową wiaduktu.

- Oznacza to, że ulica Krakowska powinna być przejezdna może już nawet latem – zapowiada prezydent Handzel.

Natomiast prace przy ul. Kolejowej i Zielonej powinny zakończyć się na przełomie trzeciego i czwartego kwartału.

Na mieszkańców osiedla Helena czekają niebawem ułatwienia. Wkrótce ma zostać uruchomione robocze przejście dla pieszych pod torami w ciągu ul. św. Heleny. Ponadto najprawdopodobniej w okresie wakacji zostanie otwarty tymczasowy przejazd ul. Mickiewicza.

- Jednocześnie w okresie jesiennym, w związku wykonywaniem prac związanych już bezpośrednio z układaniem torów zapowiadane są krótkotrwałe zamknięcia ulic Kościuszki, Szwedzkiej i Mickiewicza - wyjaśnia Ludomir Handzel.

Polecane

od 12 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska