Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejowy Flirt: szybciej na Podhale

Tomasz Mateusiak
Pociągi Flirt to polsko-szwajcarska konstrukcja montowana w Nowym Sączu. Jeden nowoczesny skład kosztuje około 80 mln zł
Pociągi Flirt to polsko-szwajcarska konstrukcja montowana w Nowym Sączu. Jeden nowoczesny skład kosztuje około 80 mln zł Fot. Wikipedia
Zakopane, Kraków. Podróż pociągiem do Zakopanego będzie znacznie przyjemniejsza: za rok pod Tatry najpewniej dojedziemy nowoczesnymi pociągami Flirt.

Potrafią rozpędzić się do 160 km/h, mają bezpłatne wi-fi, klimatyzację i wyjątkowo wygodne fotele. Pociągi Flirt, bo o nich mowa, mają kursować do Zakopanego z Olsztyna przez Warszawę i z Łodzi przez Kraków.

Branżowy portal „Rynek Kolejowy” podał, że PKP Intercity wystąpiły do Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) o zgodę na wysłanie Flirtów na trasy do Zakopanego i Nowego Sącza.

CUPT musi „klepnąć” tę decyzję, bo nowoczesne pociągi zostały kupione za unijne pieniądze. Jeśli CUPT wyrazi zgodę, Flirty będą jeździć w góry już w wakacje 2017 roku - czyli po zakończeniu budowy łącznic kolejowych w Krakowie i Suchej Beskidzkiej. Ma to skrócić czas dojazdu z Krakowa do Zakopanego do 2 godzin 50 minut (obecnie pociągi tę niewiele ponad 100-kilometrową trasę pokonują w 3,5 godziny).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Kolejowy Flirt: szybciej na Podhale - Dziennik Polski

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska