Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Przez kilka godzin przedstawiciele krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i projektantów zajmujących się tym projektem wysłuchiwali uwag mieszkańców miasta.
Ankiety z uwagami
Wszystkich prosili o wypełnienie ankiet i opisanie w nich swojego problemu dotyczącego tej inwestycji. Pod ocenę mieszkańców poddano dwa warianty przebudowy.
- My wszystkie te ankiety zebrane od państwa dokładnie przeanalizujemy – mówiła Magdalena Karolak, naczelnik wydziału dokumentacji krakowskiego oddziała GDDKiA. Proszę pamiętać, że nie będziemy na nie odpowiadać indywidualnie ale wszystkie państwa uwagi znajdą się w zbiorczym zestawieniu, z oczywistych powodów bez podawania danych osób wypełniających ankiety – dodała.

Po takiej uwadze oddała głos na początku osobie która przedstawiła problem wywłaszczeń i odszkodowań za nie a następnie mikrofon trafił w ręce projektanta z firmy który przedstawił obydwa warianty przebudowy. Zaznaczył on, że obydwa warianty przebiegają po tym samym śladzie, a pierwszy z nich zawiera sporo dodatkowych dróg, które można by nazwać wewnętrznymi mających przejąc na siebie ruch lokalny. Drugi wariant to wypadkowa potrzeb projektowych i już zgłoszonych przez władze miasta uwag.
Nadal odcięci od miasta
Obydwa warianty mają jedną wspólną cechę. Nic nie zmienia się w rejonie wyjazdu na krajówkę na wysokości Marysieńki.
Nadal mieszkańcy znajdujących się tam bloków będą mogli wyjechać jedynie w stronę Nowego Sącza, a wracjąc do domów z tego kierunku będą zmuszeni do szukania możliwości nawrócenia. Ich nadzieje na normalność, czyli upragnione rondo lub też zwykłe skrzyżowanie na wysokości wjazdu w Węgierską zniknęły.
- Oczywiście w mieście mamy świadomość, że obecny stan nie jest dobrym rozwiązaniem dla mieszkańców – powiedział o tej sprawie Łukasz Bałajewicz, zastępca burmistrza Gorlic. - Wiadomo, że nie może tu być lewoskrętu w kierunku miasta ale będzie robić starania by skomunikować to osiedle z miastem w logiczny sposób innym wyjazdem – dodał.

Jak bardzo silnie podkreślał projektant, rondo w tym konkretnym miejscu stanowiło by tylko element powiększający korki. Zarówno on jak i przedstawiciele GDKiA zaznaczali, że ten plan nie ma na celu rozwiązania wszystkich komunikacyjnych problemów miasta. Jego główne założenia to wzmocnienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni z korektą geometrii trasy. Oczywiście poprzez sieć dróg lokalnych otaczających remontowaną krajówkę podniesie to bezpieczeństwo lokalnych użytkowników. Zaplanowano również duża sieć chodników i ścieżek pieszo rowerowych. Oczywiście powstanie tez rondo turbinowe na Zawodzie i dodatkowo cztery inne łączące dk 28 z miejskimi ulicami.
- Cieszy nas to, że ta przebudowa jest szeroko konsultowana z mieszkańcami - podkreślił Łukasz Bałajewicz. - Nam tez na tym zależy, nie chcemy by były jakiekolwiek opory ze strony gorliczan i mamy nadzieję, że ta droga zostanie przebudowana w taki sposób by zaspokoić potrzeby wszystkich stron – podkreślił.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?