Kraków. Kilkuset seniorów z Krakowa wykreślonych z listy szczepień
Pani Maria swoją 89- letnią mamę na szczepienie przeciwko COVID-19 zapisała przez ogólnopolską infolinię. - Termin miała na 2 marca, w przychodni przy ul. Zakopiańskiej 97 w Krakowie. - We wrotek rano mama dostała wiadomość SMS z informacją, że anulowano jej termin szczepień. Byłyśmy załamane - dodaje pani Maria.
Wiadomość brzmiała następująco: "Twoja wizyta na szczepienie przeciwko koronawirusowi została anulowana. Zadzwoń pod numer 989 w celu umówienia nowego terminu".
- Mama ma 89 lat. Bardzo chce się zaszczepić i ja też chcę, by została możliwie jak najszybciej zaszczepiona. Byłyśmy szczęśliwe, że udało się zapisać, a tu, bez żadnych wyjaśnień, zostałyśmy nagle wypisane. Jak mamy się zapisać na inny termin, jak wiadomo, że wszystkie do końca marca są zajęte? To absurd
- komentuje kobieta.
Takich przypadków jak pani Marii, którym anulowano termin szczepienia w punkcie przy ul. Zakopiańskiej jest kilkaset.
Dzwoniąc na podany do rejestracji numer w tej palcówce, automatyczna sekretarka, informuje, że wizyty odwołano 600 osobom z uwagi na nieprawidłowo działający system rejestracji. Zaś sama przychodnia nie jest odpowiedzialna za stworzenie i obsługę ogólnopolskiego systemu rejestracji na szczepienia przeciwko COVID-19 i problemy wynikające z jego niewłaściwego funkcjonowania.
„System informatyczny dotychczas nie posiadał funkcjonalności rozróżniających terminy szczepień pierwszą i drugą dawką szczepionki. Po aktualizacji systemu i kalendarza szczepień z uwagi na fakt, iż obecnie rozróżnia on terminy drugiej dawki szczepienia w naszej placówce, wizyty odwołano ok. 600 osobom. Dokładamy wszelkich starań aby przywrócić państwa terminy. Prosimy o cierpliwość” - brzmi komunikat nagrany na automatycznej sekretarce przychodni.
O jaki dokładnie błąd chodzi oraz kiedy seniorzy zostaną zapisani na nowe terminy – nie wiadomo. Próbowaliśmy w tej sprawie kilkanaście razy skontaktować się z przychodnią, niestety bezskutecznie. O wyjaśnienia porośliśmy więc NFZ.
- Punkt szczepień przy ul. Zakopiańskiej 97 umówił większą liczbę pacjentów, niż liczba szczepionek, która przypada na punkt. Małopolski Odział Wojewódzki NFZ zwrócił się w trybie pilnym do placówki z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. Jednocześnie informuję, że osobom, których termin został anulowany, zostanie zaproponowany nowy termin. O szczegółach szczepienia wszystkie zainteresowane osoby zostaną poinformowane – wyjaśnia Aleksandra Kwiecień, rzeczniczka Małopolskiego Oddziału NFZ.
I dodaje, że realizator szczepień udostępniając terminy szczepień, musi określić pacjentów, którzy zgłaszają się na pierwsze lub drugie szczepienie. Każdy koordynator punktu szczepień, w tym również punkt przy Zakopiańskiej 97 otrzymał takie wytyczne 25 stycznia.
- Nie jest więc to błąd systemu, tylko punktu udostępniającego terminy – podsumowuje Kwiecień.
Tymczasem ostatnie badania laboratoryjne potwierdziły SARS-CoV- 2 u 4326 osób, z czego 244 z nich to mieszkańcy Małopolski. Łącznie z powodu Covid-19 zmarły w Polsce 243 osoby. W naszym województwie minionej doby odnotowano 20 zgonów.
Ponad 130 niepożądanych odczynów poszczepiennych odnotowano ...
FLESZ - Od lutego luzowanie obostrzeń
