Przez 10 lat Kraków mocno się zmienił. Powstały nowe drogi, ale też powiększyła się zabudowa mieszkalna. Do miasta wjeżdża też coraz więcej aut. Rozwija się też infrastruktura tramwajowa, ale zapowiadane metro nie powstało i nie powstanie. Częste są też zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych wprowadzane przez urzędników. Powstają ścieżki rowerowe, ale czy wystarczająco dużo, by mieszkańcy przesiedli się na dwa kółka w drodze do pracy? Miał być też system wypożyczalni aut elektrycznych, ale nic z tego nie wypaliło. Rosły ceny biletów, opłat w strefie. Pojawiły się wypożyczalnie hulajnóg. To wszystko wpływa na wybór krakowian co do środka transportu wykorzystywanego na co dzień.
Należy również pamiętać o pandemii, która przyczyniła się do istotnych zmian w naszym stylu życia, takich jak m.in. wzrost znaczenia pracy zdalnej, zmniejszenie liczby odbywanych podróży czy wprowadzane w ramach „Krakowskiej tarczy dla mobilności” zmiany w organizacji ruchu.
"Dlatego miasto rozpoczęło proces zmierzający do pozyskania aktualnej wiedzy co do przemieszczeń realizowanych przez jego użytkowników w nowych uwarunkowaniach. Ogłoszone postępowanie przetargowe ma wyłonić wykonawcę, który przeprowadzi z mieszkańcami wywiady dotyczące realizowanych przez nich podróży, a także preferencji w zakresie rozwoju systemu transportowego" - tłumaczą urzędnicy miejscy.
Badanie ankietowe polega na wizycie ankietera w gospodarstwie domowym i zebraniu informacji na temat podróży wykonanych w dniu poprzednim. Ponadto zgodnie z zakresem mieszkańcy zostaną także zapytani o swoje preferencje związane z dalszym kierunkiem rozwoju systemu transportowego Krakowa. Więcej informacji zostanie przekazanych po rozstrzygnięciu przetargu.
Łącznie w trakcie realizacji przedsięwzięcia przebadanych zostanie 10 tys. gospodarstw domowych, z czego 6 tys. w Krakowie, a pozostałe na terenie 35 gmin otaczających miasto.
Otwarcie ofert w postępowaniu na przeprowadzenie badań ankietowych w ramach „Badań ankietowych podróży w ramach Kompleksowych Badań Ruchu w Krakowskim Obszarze Metropolitalnym 2023” jest planowane na 31 stycznia br. Za realizację badań odpowiedzialny jest Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu Urzędu Miasta Krakowa.
Duże zmiany dla konsumentów od 2023 r. Część trafi do szarej strefy

- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie