Spis treści
Wrześniowy wynik oznacza wzrost liczby pasażerów o 29% w porównaniu do września 2019 roku oraz o 18% w stosunku do września 2023 roku. W sierpniu z usług Kraków Airport skorzystało z kolei 1 105 945 pasażerów, a to stanowiło wzrost o 25% w porównaniu do sierpnia 2019 roku i o 20% w stosunku do sierpnia 2023 roku. Wyniki wcześniejszych miesięcy były równie imponujące. Jeśli ten trend się utrzyma to krakowskie lotnisko jeszcze przed końcem roku odnotuje kolejny fantastyczny rekord.
- Według prognoz, do końca roku możemy obsłużyć blisko 11 milionów pasażerów – przyznaje prezes Łukasz Strutyński.
Rekordowe lato w Kraków Airport
Barcelona, Rzym, Dubaj, Tirana i Saloniki – do tych miast w sezonie letnim najczęściej wybierano się z krakowskiego lotniska. Warto wspomnieć, że Małopolanie w sezonie wakacyjnym mogli przebierać wśród aż 150 kierunków, a wypoczywać w 33 krajach świata.
W sezonie letnim Kraków Airport zaproponował aż 13 nowości. Ryanair zabierał Małopolan do Dubrownika, Faro, Olbii, Tirany i Triestu, Air Arabia do Szardży, Jazeera Airways do Kuwejtu, Pegasus do Antalyi, Brussels Airlines do Brukseli, EasyJet do Amsterdamu, Wizz Air do Tirany, Air Baltic do Wilna, a EL AL do Tel Avivu. W sumie dało to 13 nowych kierunków. I wspomnieć wypada, że z krakowskiego lotniska operuje obecnie 27 linii lotniczych.
Prestiżowa akredytacja dla Kraków Airport
To już trzeci raz z rzędu, gdy Kraków Airport może cieszyć się z prestiżowej akredytacji - na poziomie 2 - w programie ACI World Airport Customer Experience Accreditation. Informację tę ogłoszono w Stanach Zjednoczonych podczas uroczystej gali konferencji ACI Customer Experience Global Summit.
- Wyróżnienie to stanowi dla nas ogromną zachętę do dalszej pracy nad podnoszeniem poziomu komfortu i bezpieczeństwa pasażerów na naszym lotnisku – stwierdził Łukasz Strutyński, prezes zarządu Kraków Airport w Atlancie. - To dla nas ogromny zaszczyt, że znaleźliśmy się w prestiżowym gronie lotnisk, dla których wysoki poziom udogodnień dla podróżnych stanowi kluczowy element strategii ich rozwoju.
- Program ACI World Airport Customer Accreditation skupia się na zarządzaniu doświadczeniami pasażerów na lotniskach – przypomina Natalia Vince z Kraków Airport. - Porty lotnicze biorące udział w programie muszą udokumentować zaangażowanie w poprawę jakości obsługi pasażerów, poprzez m.in. badania satysfakcji klientów oraz wdrażanie komfortowych rozwiązań.
Program obejmuje pięć poziomów akredytacji, a wyróżnienie jest ważne przez rok. Oznacza to, że poszczególne porty lotnicze nie mogą spocząć na laurach.

