https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Autobusy elektryczne ładują akumulatory na Pawiej [ZDJĘCIA]

(MST)
Autobusy elektryczne kursujące na trasie linii nr 154 nie muszą już zjeżdżać do zajezdni, żeby naładować baterie. Mogą to zrobić w specjalnej stacji ładowania przygotowanej przy ulicy Pawiej - obok przystanku początkowego linii nr 154. Ładowanie odbywa się przy użyciu pantografu zamontowanego na dachu autobusu.

Po jego podniesieniu baterie ładowane są energią pobieraną z sieci trakcyjnej. Do uzupełnienia całkowicie rozładowanej baterii wystarczy kilka minut. To pierwsze tego rodzaju rozwiązanie ładowania akumulatorów autobusów elektrycznych zastosowane w Polsce.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
rusz d... żeby było lepiej
B
Bałt
W bogatej i pięknej Gdyni również jeżdzą trolejbusy.
B
Byly Krakus
Masz kolego jakis problem z glowa mieszkam w Genewie tutaj sa autobusy ladowane od dolu i nigdy nie widzialem zeby ktos mial problem z rozrusznikiem tym bardziej ze autbus jest ladowany tylko na przystanku gdzie nie ma pasazerow wiec chyba ty masz problem z rozrusznikiem glowy.
n
nowy
jak w temacie, a nie wdychać spaliny stojących na jałowym biegu busów, bo PAN Kierowca chłodzi sobie dupę na przystanku.......
j
jony
Tu też zawitał!!!
m
marek popiela
W wielu miejscach na swiecie jak na przyklad Chiny takie autobuso-trolejbusy laduje sie kablem ktory wystaje ze sciany i pilnuje go kablowy ktory podlacza taki autobus do tego kabla na koncowym przystanku. Kabel jest gruby jak renka i szybko laduje. Jest to sposob wygodny i tani.
Po co wyczyniac jakies dziwactwa z pantografem albo plytom w ziemi jak wystarczy prosty kabel i juz wszystko jest bezproblemowo. A wieczorem kabel chowa sie w skrzyni i zamyka na klodke.
m
marek popiela
Autobusy elektryczne maja pod podloga zamontowany ogromny magnes ktory namagnesowuje wszystko co jest w poblizu. Taki magnes jest bardzo niebezpieczny dla tych co maja rozrusznik serca i sam wczoraj widzialem w tym autobusie jak umieral czlowiek ktoremu ten rozrusznik rozmagnesowalo. Widok byl straszny bo goscia rzucalo po siedzeniu tak jak na filmie "Osmy, obcy pasazer Nostromo" kiedy potwor wychodzi z klatki piersiowej faceta. Inny problem maja ludzie ze sztucznym metalowym biodrem bo magnes ich trzyma w siedzeniu i nie moga wstac. Niedawno jechala taka pani i chciala wstac i wysiasc a tu sie nie da. Jak ona bardzo plakala i zawodzila bo myslala ze juz cale zycie w tym siedzeniu spedzi przymagnesowana, ale kierowca sie zmilowal i wylaczyl prad tak ze ja magnes pusicl i uciekla z autobusu
x
x
Żeby tylko pod miastem... Wielokrotnie czekając na autobus MPK na przystanek podjeżdża w tym czasie wiele busów, którymi mógłbym przejechać tę samą trasę w obrębie miasta. A na autobus czekaj 15 albo 20 minut.
B
Bartosz Klimek
W bogatym Zurychu też jeżdżą trolejbusy: chiche i ekologiczne.
s
s.
Absolutnie nie ufam systemom bezstykowego ładowania. Potężne ilości energii przetworzone na fale elektromagnetyczne ogromnej mocy, które wyciekać będą na wszystkie strony. Dopóki to jest nowe i sprawne, pewnie spełnia jakieś standardy, ale kiedy się zestarzeje albo ulegnie uszkodzeniu (i np. włączy bez autobusu, który by absorbował wyemitowane fale) - masz gigantyczną mikrofalówkę parę centymetrów pod jezdnią, emitującą ciężkie setki kilowatów energii po całej okolicy.

Dziękuję, kawałek trakcji i pantograf są proste, sprawdzone, bezpieczne i niezawodne.
j
ja
musisz się wziąć do roboty (albo kto inny) i zrobić konkurencyjny środek transportu dla klientów tych busów. Jak są takie fatalne to nie powinien być dla ciebie żaden problem.
s
s.
Te busy tam stoją bo jest zapotrzebowanie na ich usługi. Bo mają lepsze ceny, lepsze godziny, lepsze trasy, lepszą szybkość niż autobusy podmiejskie.
A dlaczego tak mają? Bo nie są zarządzane przez ZIKiT.
Ludzie czymś do okolicznych wsi i miasteczek muszą dojeżdżać. A ty co - chcesz ich władować w MPK? Kursy z księżyca wzięte i ceny że można się pochlastać.
T
Trolejbus?
Czy ja dobrze widzę, że Kraków doczekał się trakcji trolejbusowej? hehehe
n
nowy
Jeszcze tylko zlikwidować ohydne busy smrodzące starymi dieslam, tarasujące całą Pawią i stojące na miejscach parkingowych bez abonamentu...
K
Krakus
A mowili ze mamy byc pierwszym miastem w europie z elektrycznymi autobusami a tu juz wieden,cala szwajcaria,anglia itd krotko mowiac oszusci z ZIKiT klamia jak zawsze.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska