- Trwają roboty konstrukcyjne obiektu tunelu. Aktualnie realizowany jest – segmentowo – żelbetowy strop tunelu. Oddanie do eksploatacji, w tym puszczenie ruchu w tunelu – jest przewidywane w drugim kwartale br. Są to plany uwzględniające możliwość realizacji robót pomimo trwającej zimy - informuje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.
Zostały wykonane fundamenty i ściany tunelu. W trakcie realizacji jest strop żelbetowy (przekrycie) tunelu. Do realizacji pozostało dokończenie stropu wraz z robotami towarzyszącymi – dylatacjami, izolacjami, elementami odwodnienia, zasypkami i warstwą konstrukcji drogowej wewnątrz tunelu.
Budowa linii KST do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.
W ramach zadania budowanych jest 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta.
Nad doliną potoku Sudoł powstają estakady – tramwajowo-drogowa i drogowa, które pozwolą przenieść ruch w kierunku północnym ponad ul. Nad Sudołem.
Prowadzona jest też remediacja terenu pod pętlę końcową oraz jej budowa wraz z terminalem autobusowym i dwupoziomowym parkingiem park&ride. Zgodnie z decyzją środowiskową, wykonawca na przeprowadzenie remediacji ma czas do końca marca 2023 r. Zaraz potem ma się zacząć budowa pętli.
Mocno zaawansowana jest też budowa wiaduktu kolejowego na linii LK 95, miedzy ulicami Bociana a Kuźnicy Kołłątajowskiej.
Ukończenie wielkiej inwestycji w centrum Krakowa coraz bliże...
Aktualny termin zakończenia budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej i oddania jej do użytkowania to III kwartał 2023 roku.
Pierwsze szkolenie WOT w 2023 roku
