W 8. Rajdzie Polski Historycznym i w 2. Rajdzie Polski Nowych Energii wystąpiło blisko 40 załóg z Austrii, Danii, Francji, Luksemburga, Łotwy, Niemiec, Rumunii, Węgier, Włoch i oczywiście z Polski. Kierowcy rywalizowali do czwartku (5 września) do soboty (7 września).
Uczestnicy rajdów wystartowali w czwartek wieczorem z Rynku Głównego. Stamtąd wyruszyli na trasę etapu nocnego, wiodącego drogami Jury Krakowskiej. Kolejne etapy prowadziły w piątek przez Pogórze Wielickie, Beskid Wyspowy i Niski, a w sobotę – przez Beskid Makowski.
W sumie trasa dla 8. RPH liczyła ponad 900 km i biegła po najtrudniejszych odcinkach dróg na południu Małopolski. Ponad połowę całego dystansu stanowiły próby klasyfikacyjne w formie testów na regularność jazdy.
W 8. RPH uczestniczyły klasyczne samochody, wyprodukowane nie później, niż przed końcem 1990 r. Najstarszym autem był Ford (rocznik 1960); jechała nim bardzo doświadczona załoga luksembursko-francuska Christian Crucifix/Joseph Lambert. W 2. RPNE mogły startować wyłącznie auta elektryczne.
- Zdjęcia Krakowa przed II wojną światową. Tak wyglądało życie codzienne mieszkańców
- Ohydztwa, które kazali nam jeść w dzieciństwie. Pamiętacie?
- Szkieletor zmieni się nie do poznania [ZDJĘCIA]
- Imponująca budowa zakopianki, wkrótce nią pojedziemy!
- W te miejsca polecisz z Krakowa za mniej niż 100 zł
- Kolejki do lekarzy. Tyle poczekasz na wizytę, badanie i operacje w Małopolsce
